Shet in 2paardstrailer, hoe vastzetten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Emm_

Shet in 2paardstrailer, hoe vastzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 17:08

In de zomer ga ik op kamp, en dan gaan allebei de pony's mee.
Alleen hoe kan ik amor (shet jaarling) veilig vastzetten in de trailer?

Wat ik met de zoekfunctie heb kunnen vinden is met hooi/strobalen klem zetten, maar hoe kan je de balen dan vastleggen?
Ik kan ook geen ogen in de trailer zetten om de stang lager te doen omdat ik een trailer huur.
En gewoon vastzetten met touwen vind ik eng omdat hij gewoon onder de voorstang door kan.

Als iemand een oplossing weet, heel graag want ik heb echt geen idee zelf.

Cleo_

Re: Shet in 2paardstrailer, hoe vastzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:11

niet..

Ik zou hem gewoon los in de trailer doen. de buren doen het elk jaar wanneer de shetlanders naar een andere weide gaan. hier zitten ook veulens bij van een paar maanden deze gaan gewoon allemaal los de trailer in.
Ze hebben er nooit problemen mee gehad!

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:16

Wat wij doen met ons welsh A ponytje (1.16 hoog) is het touw over de voorboom vastzetten en wel strak zodat hij er dus niet onderdoor kan! Maar mag ik vragen waarom een jaarling meegaat op kamp?

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:20

als ie alleen op de trailer staat, maar dat denk ik niet dat je dat in dit geval bedoeld, kun je m gewoon vastzetten en dan de voorstang eruit halen dan kan ie hoogstens omdraaien en dat maakt toch niks uit.
Als er nog eentje bijstaat zou ik m los laten. In jou trailer kan zeker geen schot onder de buis geplaatst worden??dan is het probleem ook opgelost, kan bij ons wel (veetrailer)

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:25

Hem gewoon los in de trailer en de beide stangen eruit halen, dan kan hij zijn hoofd niet stoten en wordt het een verrijdbare stal voor hem. Ik zou dan wel het halstertje afdoen en achter helemaal dicht maken (zeiltje omlaag) zodat hij geen daglicht ziet en dus niet probeert eruit te komen. Ik heb zo meerder shetten (groot en klein, oud en jong) vervoerd en het is nooit een probleem geweest en ze komen er allemaal relaxt van de trailer af.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 07:38

Los kan wel, maar mijn haflinger staat er dus ook nog naast en Amor kan dan gewoon onder de voorstang door naar voren lopen. En ik denk dat mijn haf daar niet erg blij mee is...

Priscilla: Natuurlijk mag je dat vragen Knipoog Het is niet een gewoon ponykamp, maar het is gebaseerd op de freestyle methode van emiel voest. Ik wil Winston dan heel graag meenemen (ga al voor mijn 2e vervolg cursus), mijn paarden staan normaal gewoon thuis en ik kan Amor niet alleen thuis laten. Op kamp staan ze gewoon dag en nacht samen in een paddock en alleen de 2 a 3 uur op een dag dat ik met winston bezig ben staat hij alleen, maar wel met een ander paardje in de paddock naast hem.
Dat is beter dan een week alleen thuis. Bovendien kan Petra mij daar ook helpen en wat tips geven voor het opvoeden van Amor.

Iedereen verder alvast bedankt voor de tips.

Maar hoe kan ik amor los vervoeren met mijn haf erbij in de trailer, zonder dat hij voor winston komt te staan?

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 09:13

Niemand meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:50

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-10-22 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:31

als je gewoon aan de kant vd shet 2 hooibalen in de voorkant klem legt tussen voorkant en schot dan kan er niet veel gebeuren, wel zorgen dat de touwtjes van de balen niet aan de kant van zn voetjes liggen zodat hij er niet per ongeluk tussen kan komen.
Twee balen op elkaar zijn ongeveer de hoogte van de stang en zou genoeg moeten zijn. Desnoods kun je nog een flinke plank tussen de balen en het schot zetten ter versteviging.
Zet wel de haf zodanig vast dat hij niet de hele hooi stellage naar zich toe kan trekken om eens lekker te gaan eten Lachen

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 09:10

cissy schreef:
Zet wel de haf zodanig vast dat hij niet de hele hooi stellage naar zich toe kan trekken om eens lekker te gaan eten Lachen

Dankje! Daar had ik ook nog niet aan gedacht!