Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ikke schreef:Soms wil het weleens werken om even heel kort de rem aan te tikken. Je dwingt het paard hiermee op te letten op de trailer; dat ie geen tijd heeft om rond te springen. Wel oppassen wat je doet; doe je het verkeerd, ligt je paard op z'n plaat en heb je een nog groter probleem.
Daarnaast zraag ik me af waarom ie het doet. Is ie met rijden ook zo springerig? Overmaat aan energie bijvoorbeeld........

_Sammie_ schreef:ikke schreef:Soms wil het weleens werken om even heel kort de rem aan te tikken. Je dwingt het paard hiermee op te letten op de trailer; dat ie geen tijd heeft om rond te springen. Wel oppassen wat je doet; doe je het verkeerd, ligt je paard op z'n plaat en heb je een nog groter probleem.
Daarnaast zraag ik me af waarom ie het doet. Is ie met rijden ook zo springerig? Overmaat aan energie bijvoorbeeld........
Vind ik absoluut geen goed idee om heel kort je rem aan te tikken, het is voor een paard moeilijk om zijn balans te vinden en te houden op de trailer, scherpe bochten, snel optrekken en remmen als het niet nodig is vind ik dus absoluut geen goed plan!