pard springt op en neer op de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

isabelleke

pard springt op en neer op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 14:23

Mijn paard een vijfjarige ruin gaat heel gemakkelijk de trailer op en af, echter wanneer hij erop staat hupst hij op en neer.
Hij deedt het eerst alleen wanneer we stilstonden (voor rood licht bv.), nu doet hij het ook af en toe wanneer we rijden.
Dit maakt een ongelooflijk kabaal en is zeer voelbaar in de auto.
Ik ben er een rit eens naast blijven staan en hij vertoont nooit tekenen van angst of paniek, hij is ook nooit bezweet wanneer hij eraf komt.
Kan hij dit uit enthousiasme doen, hij gaat bv zeer graag op wedstrijd en naar de clubtraining. Wij zijn daar echter niet zo enthousiast over.
Ik vraag me nu af: zijn er nog mensen met dit fenomeen? zijn er oplossingen?

tomtomgo

Re: pard springt op en neer op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:24

hij heeft wel eten op de trailer????? misschien dat hij het uit verveling doet??

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 14:27

hij krijgt altijd een volle hooizak en af en toe ook iets extras

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:33

die van mij doet dat ook...

hij maait de hele weg met zijn been tegen het voordeurtje,hij springt,hupst en doet,soms gaat die trailer echt tekeer..

hij loopt er zo op,en is alleen op en af te laden..maar zodra die erop staat gaat ie echt zo tekeer..

ik ben er inmiddels aan gewend dat ie het doet,ben altijd maar gewoon blijven rijden,eten doet hij niet onderweg,hij heeft het veel te druk met zichzelf Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:51

Soms wil het weleens werken om even heel kort de rem aan te tikken. Je dwingt het paard hiermee op te letten op de trailer; dat ie geen tijd heeft om rond te springen. Wel oppassen wat je doet; doe je het verkeerd, ligt je paard op z'n plaat en heb je een nog groter probleem.
Daarnaast zraag ik me af waarom ie het doet. Is ie met rijden ook zo springerig? Overmaat aan energie bijvoorbeeld........

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:47

klinkt misschien raar maar misschien vind hij het schommelen van de trailer door zijn gehups gewoon een fijn/leuk gevoel,
zijn eigen trampoline?

een idee om eens een speelbal op te hangen? kijken of hij dit misschien ook leuk vind

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 18:38

Het zou inderdaad kunnen dat hij het zelf leuk vind! maar wat doe je eraan?
Met rijden is hij trouwens altijd heel kalm, heet? nee, hij zou eerder wat meer bloed mogen hebben

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:40

ikke schreef:
Soms wil het weleens werken om even heel kort de rem aan te tikken. Je dwingt het paard hiermee op te letten op de trailer; dat ie geen tijd heeft om rond te springen. Wel oppassen wat je doet; doe je het verkeerd, ligt je paard op z'n plaat en heb je een nog groter probleem.
Daarnaast zraag ik me af waarom ie het doet. Is ie met rijden ook zo springerig? Overmaat aan energie bijvoorbeeld........

Vind ik absoluut geen goed idee om heel kort je rem aan te tikken, het is voor een paard moeilijk om zijn balans te vinden en te houden op de trailer, scherpe bochten, snel optrekken en remmen als het niet nodig is vind ik dus absoluut geen goed plan!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:44

toch doen wij dat ook wel eens met een paard dat zich niet rustig gedraagt op de trailer. Als het uit angst is, of problemen met evenwicht kan het natuurlijk niet, maar als ze uit purre balorigheid een beetje staan te jojoen, dan wil het kort aantikken van de rem best eens helpen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:59

_Sammie_ schreef:
ikke schreef:

Vind ik absoluut geen goed idee om heel kort je rem aan te tikken, het is voor een paard moeilijk om zijn balans te vinden en te houden op de trailer, scherpe bochten, snel optrekken en remmen als het niet nodig is vind ik dus absoluut geen goed plan!

Het feit dat iets bij 10% van de paarden werkt, maakt het een optie. Het is aan het inzicht van de chauffeur om te bepalen of dit een mogelijkheid is. zoveel paarden, zoveel oplossingen.