waarom alles goedkoop??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

waarom alles goedkoop??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 12:58

ik erger me wel eens...
er zijn vaak mensen die spullen of paarden zoeken.ze willen dan kwalitiet, goed, wat aparts, maar errug goedkoop!!
als je wat goeds wil, zowel qua spullen, als qua paarden, betaal je gewoon de hoofdprijs.als het apart is ook!
ikzelf heb altijd dure, aparte westernspullen. alles uit de US, soms custom-made. ik ben niet rijk, of welgesteld, ik moet sparen, en echt een heleboel dingen ervoor laten.soms zie ik wat mooiers, of t past niet (nadeel van import), en dan verkoop ik het. ik hoef geen winst, of mn eigen geld terug.maar dan b.v. 25 euro bieden op een hoofdstel van 400 euro, is toch wel dieptriest, en een belediging...
ik kan me voorstellen, dat niet iedereen 400 euro heeft (ik meestal ook niet Knipoog ), maar bied dan niet. en leg je eisen wat lager.kijk voor betaalbare spullen, maar probeer niet te profiteren van mensen, die veel geld hebben uitgegeven.
ik mazzel vaak een vriendin of bekende,maar ervan uitgaan dat ik mijn zuurverdiende geld weggooi, is not done.
je gaat ook niet naar een mercedes- dealer en zeg; ik wil een sportmodel,jong en een aparte kleur. sportvelgen ook, maar ik wil max. 300 euro uitgeven.....
soms zie ik mensen paarden zoeken; jong, met talent of wedstrijdervaring, gekeurd, met papieren voor 1500 euro.dat kan niet, dat snapt iedereen toch wel.bied naar je portemonnee, maar reageer dan ook op paarden/spullen die je kan betalen.ik zie wel eens een bod op MP, van best wel dure paarden, en dan word er 750 euro geboden.daar zakt mn broek vanaf...of een zadel van 3000 euro nieuw, en dan 250 bieden Boos!
zijn er meer die zich ergeren? of zijn er argumenten voor?

_Saida_

Re: waarom alles goedkoop??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:02

Ik begrijp niet waar je je druk om maakt.
Als je duidelijk in een advertentie zet dat er niet onder een bepaalde prijs geboden hoeft te worden dan laat je die biedingen toch links liggen?
Zonde van je tijd om daar aandacht aan te besteden......

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:03

Je hebt nu eenmaal van die mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Bij ons op stal staat een jong paard te koop, 4 jarig rechtstreeks uit de opfok en nog onbeleerd, goed papier, leuk en eerlijk paard. Als je ziet wat daar voor wordt geboden, is gewoon schandalig terwijl ze er niet eens de hoofdprijs voor hoeven te hebben...

Ik kan me er ook aan storen, ze willen wel kwaliteit maar er geld voor neerleggen ho maar. Je kan je geld maar 1x uitgeven dus moet je inderdaad keuzes maken, of doorsparen en dat duurdere kopen of genoegen nemen met wat in je besteedbare prijsklasse valt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:03

_Saida_ schreef:
Ik begrijp niet waar je je druk om maakt.
Als je duidelijk in een advertentie zet dat er niet onder een bepaalde prijs geboden hoeft te worden dan laat je die biedingen toch links liggen?
Zonde van je tijd om daar aandacht aan te besteden......

Bieden staat ten alle tijden vrij, alleen halen die lage biedingen vaak wel je handel onderuit als er te laag op geboden wordt is mijn persoonlijke ervaring.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:06

Ik snap dat het vervelend is, maar wie niet waagt wie niet wint. Wie weet staat zo'n hoofdstel al een paar maand te koop en in de weg, dan zijn ze miss wel zo gek dat ze het voor zo'n bedrag weg laten gaan...Ieder z'n eigen keus en ik weet dat het frustrerend is wanneer je iets te koop hebt staan, maar helaas, zo gaat het nou eenmaal.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:06

Tuurlijk kost kwaliteit geld en zijn er grenzen, maar ik zou ook niet mee bieden dan nodig is hoor, alles is lekker meegenomen!

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:10

ik erger me daar ook weleens aan.
Je kunt niet het beste voor het goedkoopste hebben.
Dat is gewoon zo, ik bedoel, als je iets goeds wil hebben dan weet je gewoon dat je er wat meer voor zult moeten betalen.

En je kunt beter, bijvoorbeeld, 1 keer goede dure peesbeschermers aanschaffen dan dat je 3 keer of vaker nieuwe moet kopen.

Kusje

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:20

Zoals al gezegd, wie niet waagt wie niet wint.
En idd zijn er altijd mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Maar soms heb je ook geluk.
Dan is de prijs niet meer zo belangrijk omdat de verkoper al een poos aan het 'leuren' is en het toch in de weg ligt en de verkoper zoiets heeft van; beter iets dan niets.
Of bij bijv. een paard dat een goed tehuis bij de verkoper belangrijker is dan de juiste prijs, of omdat het paard door omstandigheden snel weg moet.
De meeste mensen gokken hier gewoon op.

Maar het is idd wel eens lachwekkend om te zien wat er wel eens wordt geboden, ja.
Zo reageer ik dan, door te lachen, ik haal me schouders op en ga weer verder kijken.
Zonde van mijn tijd om me daar druk over te lopen maken.

Het is vaak ook zo dat een zeer laag bod je handel onderuit haalt, de volgende bieder gaat er dan vaak een fractie boven zitten.
Maar zoals op MP kan je als advertentieplaatser het bod ook verwijderen.
Wat zowiezo vaak al scheelt is als er in een advertentie al duidelijk wordt vermeld wat de prijs is, en dat biedingen daaronder geen reactie krijgen.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:22

Ik erger me er ook aan.
Ik heb mijn paard te koop staan, voor een vaste prijs(géén hoofdprijs). Komen er mensen kijken, bellen ze de avond erna op, ze willen haar wel, maar voor de helft van de prijs Verward Er staat toch 'vaste' prijs? Waarom zet ik dat er anders bij. Hun reden, ja we willen er alleen mee springen, dus maken de bloedlijnen niet uit(zit een goed springpapier bij).

Je koopt toch ook geen rashond, maar nee hoor, die stamboom hoef ik er niet bij, ik ga er toch alleen maar mee wandelen. Dat zou toch ook vreemd zijn? In ieder geval imo wel Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:25

Ik ken het ja.. Ik bied ook wel eens wat aan op internet en er zijn zat mensen die inderdaad voor een duppie op de eerste rij willen.. Die hou je toch. Het is alleen aan jou als verkoper om te bepalen of je iets wel of niet weg doet voor de geboden prijs Knipoog

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:32

Snap niet zo goed dat je, je daar zo druk over kan maken, je hebt altijd mensen die voor een dubbeltje eerste rang willen zitten. Daar verander je niks aan helaas. Sommige mensen weten misschien geen ééns dat jouw hoofdstel €400 gekost heeft en hebben er geen benul van wat de waarde is en doen dan maar een bod.

Overigens ben ik meerdere malen in USA geweest en ik moet eerlijk zeggen het paardenharnachament is daar vele malen goedkoper als hier in Nederland! En dan praat ik niet alleen over zadels en hoofdstellen van de Country Store of Wall Mart...

Niet iedereen kent de exacte prijs van een product o.i.d.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 13:32

@ saida; als er staat een serieus bod, dan bedoel ik niet 25 euro voor een hoofdstel van 400!!

er moet geboden worden, in overeenstemming met de waarde.ik zet de aanschaf- prijs, de verzendkosten en de importkosten er altijd bij...
ook als er staat vaste prijs, zoals hier al is gezegd, bieden mensen nog veel lager!
er is een verschil tussen VRAAG prijs en VASTE prijs.veel mensen snappen dit niet. ik zet vaak een vaste prijs neer, om t hele (te laag) bieden-spelletje te voorkomen. dan weten de mensen gelijk wat t kost, en of ze t willen/kunnen uitgeven.
en uiteraard bepaal ik of ik t dan verkoop of niet bij een laag bod, daar gaat t niet om. het gaat erom dat t irritant is.ik zet vaak ; niet bieden, en dan krijg ik nog bedel-mailtjes..(ik wil t graag hebben, maar ik heb maar 50 euro). Boos!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:35

Ik wil alleen maar goede merk spullen, geen gebruikerssporen, niet te oud, en het liefst helemaal gratis Clown

Haha, tuurlijk niet, maar ik wil er absoluut niet teveel voor betalen.

Ik zie ook regelmatig dingen te koop staan bv
- oud type wintec was nieuw 750 gulden (let op 750 gulden)
- nu nieuwprijs 400 euro (duhh is ook nieuwer type + garantie ed)
- weinig mee gereden (niet te controleren, zit geen kilometerteller op)
- niet bieden onder de 300 euro

Daar gaan mijn haren ook van overeind staan, maar ja het is ook "wat de gek ervoor geeft".

Of mensen die wat te koop aanbieden waar ze vorig jaar bv 100 E voor hebben betaald wat je nu in elke standaard winkel nieuw kan kopen voor 75 E. En dan nu tweedehands 75 vragen.
(maar ja, het is natuurlijk te proberen, en als je het ervoor krijgt is mooi meegenomen Tong uitsteken )

edit: 2 groffe schrijffouten
Laatst bijgewerkt door Brainless op 26-06-08 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:35

misschien was dat erg serieus bedoeld Lachen

Zet er dan neer, biedingen onder 200 euro worden niet serieus genomen Lachen

Vaste prijs...9 van de 10 keer is die niet vast Lachen
De mensen hebben groot gelijk dat ze het proberen.
Nee heb je, ja kun je misschien krijgen Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-06-08 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:36

Oh, ik ben tevreden met doorsnee hoor, ik weiger om weet ik hoeveel geld uit te geven voor mijn spullen. Ik heb een hoofdstel van 20 euro, werkt perfect, ga binnenkort een rondgenaaid wedstrijdhoofdstel van m'n instructie overkopen voor 50. Van mij hoeft het niet duur, of speciaal, zolang het maar werkt.
En ik weiger ook 10.000 euro te betalen voor een paard. Geen van onze paarden heeft meer gekost dan 2000 euro, en we hebben 5 gouden paarden. Ik hecht geen waarde aan een bloedlijn, en 10.000 euro voor een paard dat niets nog niets kan, waar alleen maar een bloedlijn op zit, sorry hoor, dat vind ik het niet waard. Nee hoor, goedkoop is goed genoeg voor mij Tong uitsteken.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:06

Ik snap het ook niet zo goed. Als je ergens bij zet; bieden vanaf € 100,- dan kan er nog iemand € 45,- bieden. En sterker nog. De volgende vind dat wel aantrekkelijk en bied dan € 46,- Knipoog

Vooral op marktplaats zie je dat veel. Mijn voorkeur is maar dat mensen me via mail of pb benaderen en biedingen niet naar wens laat ik links liggen. Meestal geef ik iemand even reactie, dat het bod flink zot is en herinner ik mijn vraagprijs, als degene echt nog interesse heeft dan zie ik het nieuwe bod wel tegemoet..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:25

Inujojo schreef:
Oh, ik ben tevreden met doorsnee hoor, ik weiger om weet ik hoeveel geld uit te geven voor mijn spullen. Ik heb een hoofdstel van 20 euro, werkt perfect, ga binnenkort een rondgenaaid wedstrijdhoofdstel van m'n instructie overkopen voor 50. Van mij hoeft het niet duur, of speciaal, zolang het maar werkt.
En ik weiger ook 10.000 euro te betalen voor een paard. Geen van onze paarden heeft meer gekost dan 2000 euro, en we hebben 5 gouden paarden. Ik hecht geen waarde aan een bloedlijn, en 10.000 euro voor een paard dat niets nog niets kan, waar alleen maar een bloedlijn op zit, sorry hoor, dat vind ik het niet waard. Nee hoor, goedkoop is goed genoeg voor mij Tong uitsteken.

ja maar jij zal dan waarschijnlijk ook geen 2000 euro gaan bieden op een paard met een vp van 10.000 of meer Tong uitsteken

@ ts, weet je wat het is, mensen zullen het altijd proberen , 1 optie
bod verwijderen ...klaar
bedelmaltjes, ignore, hup tichting prullebak ...
verder kun je er vrij weinig aan doen ben ik bang

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:34

Bieden op MP kan je ook uitzetten! Pling

Ik snap je punt, al zou ik me daar niet te druk om maken...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 21:34

oooh Ziek ik heb al zo vaak t bieden uitgezet, er voor de duidelijkheid er nog bijgezet; niet bieden, vaste prijs!
krijg je nog mailtjes; er staat wel niet bieden, maar..... Gestoord
@september; een beetje als jouw avatar Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 01:51

Soms erger ik me er meer aan als de andere keer, ligt er ook aan om wat voor spullen het gaat, en wat voor kwaliteit het heeft

gizmo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:51

Tjaa ik kan me hier niet zo druk om maken eigenlijk. als je de biedingen te laag vind stuur je een mailtje met de prijs die je er wél graag voor zou willen hebben. Niet iedereen weet dat iets zo duur is. Pas geleden kreeg een vriendin van mij een bod van 50 euro op haar dressuur zadel die haar 900 euro heeft gekost. Daar hebben we flink om gelachen. Ze heeft die vrouw een mailtje gestuurd dat het bod net iets aan de lage kant was. Tong uitsteken

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 14:24

als ik er een vaste prijs bij zet, weet iemand precies waar ie aan toe is.zet ik er ook nog bij; niet bieden! is t toch wel duidelijk. ik zet erook meestal bij wat t gekost heeft..
krijg je toch nog lage bied-mailtjes.dat is gewoon stronteigenwijs zijn! Boos!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:52

En nog begrijp ik niet waarom je je daar zo druk om maakt.....
Kan me voorstellen dat het vervelend is, en dat je even een diepe zucht laat, maar leg het dan naast je neer en maak je er niet zo kwaad om.
De enige die je er mee hebt om kwaad te worden is jezelf.....

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 15:59

helaas dat weet ik.
maar wat ik me afvraag; wat bezielt zo iemand?

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:03

Goedkoop = duurkoop. Soms. Nagelbijten / Gniffelen
Hoeft natuurlijk niet altijd te zijn. Maar meestal wel. Ja