Eigen Trailer, Verdere kosten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Eigen Trailer, Verdere kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 20:38

Als je een trailer of veewagen aanschaft zit je dat vast aan maandelijkse betalingen bijv wegenbeslasting? Of andere dingen?
Ik zou dit graag willen weten voor ik een trailer aanschaf, dit zal een goedkopere 2dehands trailer zijn, met uiteraard een goede bodem.

Wie kan mij dit vertellen alvast bedankt!

Jess

Re: Eigen Trailer, Verdere kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:49

Als je eenmaal een trailer hebt met een eigen kentekenplaat ( dan is hij dus gekeurd) heb je hier behalve onderhoud geen verdere kosten meer aan.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 21:10

is er dan geen wegenbelasting wat je moet betalen?

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 06:41

Alleen onderhoud en eventueel een aanvullende verzekering tegen diefstal, schade etc.

Ik reken zelf op 200,- per jaar onderhoud waarbij ik alles zelf doe, behalve banden en remmen. Jaarlijks een beurt ca. 100.- en eens per 4 jaar 4 nieuwe banden (mijn trailer staat 24/7 buiten).

Chardonnay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:33

Je moet er wel aan denken dat je de trailer ook verzekerd al hij niet achter je auto zit,.. dit kost volgens mij niet veel maar is wel belangrijk als je hem ergens neerzet en er gebeurt wat mee..

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 01:54

Voor een trailer betaal je geen wegenbelasting, ik hett verder ook weinig onkosten voor mijn trailer, een eigen trailer is goedkoper als er een huren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 07:46

Chardonnay schreef:
Je moet er wel aan denken dat je de trailer ook verzekerd al hij niet achter je auto zit,.. dit kost volgens mij niet veel maar is wel belangrijk als je hem ergens neerzet en er gebeurt wat mee..

Hoezo moeten?? Er is geen enkele verplichting om het casco van je trailer te verzekeren. Dat is een keuze die je zelf maakt.
Voor TS: Houdt vooral rekening met stallingskosten! Er stallen die met een stalen gezicht 100 euro (!!!) per maand durven vragen om de trailer te stallen. Mijn vorige stal vroeg 30 euro per maand, mijn huidige stalbaas vraagt niks, zelfs niet nu ik een vrachtwagen en trailer bij hem heb staan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 07:57

2e hands trailers zijn best duur, omdat er veel vraag naar is. De afschrijving van een nieuwe trailer is weinig als je dat vergelijkt met bijv een nieuwe auto.
Dat is de reden dat ik ook een nieuwe heb gekocht.
Was toch bang voor slecht onderhoud bij de oudere trailers die wel wat goedkoper waren.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:28

Eens per jaar de onderhoudsbeurt. Reken op 100 euro.
Verzekering (in mijn geval, niet verplicht) 10 euro (denk ik) per maand.
Stallingskosten per maand, per bedrijf verschillend.
En dan nog de duurder kosten zoals banden, remwerk maar dat is zeker niet elk jaar.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:56

ik heb een 2dehandsje gekocht van ongeveer 18 jaar oud maar als je particulier naar een trailer gaat kijken dan zou ik wel iemand meenemen die verstand heeft van auto's/ aanhangers en die alles even goed nakijkt ter plekke, ik heb bv een monteur meegenomen,
dat kan je ook weer een hoop geld en ellende besparen.

verder dan de aanschaf en jaarlijks onderhoud heb ik geen kosten eraan,

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 17:39

bedankt voor de informatie, over het verzekeren wil ik graag het een en ander meer weten, zoals waarvoor verzekeren jullie?
Inderdaad is het erg elendig mocht de bodem doorzakken bij het rijden als je hem 2de hands koopt.

Mijn stallingskoste is 12,50 per maand dus nog best reel..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:00

L_Rivaldo schreef:
bedankt voor de informatie, over het verzekeren wil ik graag het een en ander meer weten, zoals waarvoor verzekeren jullie?
Inderdaad is het erg elendig mocht de bodem doorzakken bij het rijden als je hem 2de hands koopt.

Mijn stallingskoste is 12,50 per maand dus nog best reel..

Grofweg heb je twee vormen van verzekeren.
1) beperkt casco. Dit verzekerd invloed van buitenaf zoals stormschade en diefstal e.d.
2) volledig casco. Dit verzekerd ook schade die je zelf veroorzaakt.

Let er wel op dat de verzekering ook werkelijk datgene dekt wat jij belangrijk vindt. Er zijn legio verschillende mogelijkheden. Verzeker geen dingen die niet zinvol zijn. Een trailer in een afgesloten schuur op een afgesloten terrein zal niet zomaar gestolen worden, om maar een voorbeeld te noemen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 22:36

Nee inderdaad voor diefstal zal ik het niet doen.

Bedoel jemet schade die je veroorzaakt bijv mete en aanrijding?
Verzeker je dan direct het paard wat erin staat of is dat dan niet? Sorry voor de vele vragen Tong uitsteken!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 08:10

L_Rivaldo schreef:
Nee inderdaad voor diefstal zal ik het niet doen.

Bedoel jemet schade die je veroorzaakt bijv mete en aanrijding?
Verzeker je dan direct het paard wat erin staat of is dat dan niet? Sorry voor de vele vragen Tong uitsteken!

Als jij zelf schuld bent aan die aanrijding, dan is bij volledig casco de schade aan je eigen trailer ook verzekerd.
Je lading (paard of iets anders) is nooit verzekerd via de trailer. Het paard verzeker je apart en daar kun je dan ook "schade" (verwonding e.d.) tijdens transport bij hebben.