Wat hij doet is dan wanneer ik in de wei kom en deze helemaal heb afgesjouwd naar het einde, naar mijn paard kijkt hij vanaf een paard meter even heel goed naar mij met oortjes naar voren enzo. En dan zeg ik natuurlijk van, Hallo 'Wunderbartje' (want hij heet Wunderbar
) enzo en dan loopt hij paar passen van mij af en loop ik hem achterna en dan blijft hij staan en kan ik hem pakken. Dus dat is het probleem niet. Hij krijgt dan ook een snoepje of een worteltje ofzo.Maar vervolgens gaat hij als een ezel stokstijf staan en komt hij dus niet mee. Dan kan ik trekken een roepen wat ik wil, zelfs heel geduldig zijn en het touw heel slap laten en zeggen van kom maar enzo. Mevrouw komt niet hoor. Wat wel helpt is een wortel of een snoepje voor zijn neus houden in mijn hand en dat volgt hij dan. Totdat hij na 15 meter ofzo, iets langer misschien weer stil wil gaan staan. En dan helpt het snoepje niet meer, ook niet een nieuw snoepje. Het helpt alleen als er iemand achter hem aanrent om hem een beetje voorwaarts te drijven.
Nouja, dit zijn beide natuurlijk geen oplossingen. Ik ben ook van plan deze vakantie wat grondwerk met hem te gaan doen, ik heb zo'n boek gekocht. En ik weet ook dat het helpt dat wanneer ik hem uit de wei haal ik hem niet moet rijden maar bijvoorbeeld alleen poetsen ofzo, zodat uit de wei niet meteen werken betekend. Maar dat moet hij dan wel eerst doorhebben, maar wat kan ik tot die tijd doen? Wat is een tijdelijke oplossing zegmaar?
Xx Charelle.
)