Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Alicia2u schreef:Neem les bij een ervaren iemand, die ook aanwezig is bij het opzadelen en poetsen. Omdat je zelf nogal onzeker bent en je duidelijk niet goed je paard kunt 'lezen', moet je voorzichtig zijn dat je niet toch een pas te ver gaat en je zelfvertrouwen ruineerd. Zorg dus dat er iemand met ervaring is die jou kan helpen om de volgende stappen te zetten. Die persoon kan ook helpen bij de beslissing hoever je al naar buiten kan, of je in de wei moet rijden etc.
. slimmerik schreef:Je hebt dat paard geleased als een berijdbaar en mak paard. Blijkt nu toch even anders te zijn. Waar ligt dat aan? Als het aan het paard ligt zou ik sowieso eens met de verhuurder gaan praten. Ik neem tenminste aan dat er geen geldboompje in je tuin groeit.
Verder blijf ik van mening dat je toch eens met die manege moet gaan praten waar je wilt gaan rijden.
Vraag of de instructeur/instructrice eens naar de wei komt of een kundig ruiter.
Naar mijn mening pak je hem te lief en niet goed aan.
Nu heeft hij ook weer voor de zoveelste keer zijn zin gekregen.
Succes !!
Prisca schreef:Ik snap het niet helemaal hoor. Je leased een paard en om aan hem te wennen (beide kanten) ga je alleen maar wandelen???. Denk toch dat je hem hebt om erop te rijden waarom doe je dat niet?.
Je hebt grote kant dat hij nu gewoon lui is en zoiets van wat nu wat doen daaaag. Leuk dat je hem zo leert kennen en knuffelen prima. Maar ja hij zal ook wel weten dat als hij lief is niet hoeft te werken. Ik ben niet kapot van om voor het rijden veel te knuffelen enz... na het rijden krijgt hij zijn beloning en knuffelen. Hij krijgt wel aandacht maar beloning pas na het werk (krijgt de mens ook trouwens). Ik zie zoveel paarden die op deze manier verwend zijn en als ze aan het werk moeten stiekum iedere keer lastiger worden. Uiteindelijk heb je na een paar maanden een probleem en kan je niets meer.
Ik ben er ook niet zo kapot van dat dit allemaal in de weide moet. Wat ken je het beestje nu?. Heb je geen stal in de buurt waar je hem goed vast kan zetten en dit kan doen?. Vooral als er om hem heen allemaal afleidingen zijn schiet het niet op.
Het komt voor mij over of je het allemaal lief en goed wil doen?. Prima maar of het echt opschiet denk het niet. Wanneer heb je er voor het laatste opgezeten?.
liljebo schreef:Ladyelmira... ik vind wel dat je het goed aanpakt. Je moet dat doen waar je je prettig bij voelt en waar je je veilig bij voelt. Als je pas erop stapt als je daaraan toe bent en je paard daaraan toe is, komt het zeker goed want dan straal je het uit. Ik ben het met je eens dat hier niet allemaal meteen hoeft, want dat werkt niet altijd zo met elk paard. Ik heb voor mijn paarden hier ook de tijd genomen en toen ik erop stapte, kende ik ze door en door in iedere situatie en dat vond ik zelf het veiligste. Zeker als je ermee langs de weg moet. Daardoor voel je je een stuk zekerder en dat breng je over op je paard.
Hulp van iemand vragen, zoals hier wordt geadviseerd, is natuurlijk altijd goed- Kies iemand die voor jouw gevoel zaken goed oplost en waarmee je op 'één lijn zit. Dat is wel belangrijk. En geniet lekker van je paard. Want is dat niet het belangrijkste?
En dat kan ook als je er nog niet opzit.
friesiszwart schreef:waarom ga je nu neit rijden???