Bucas Buzz off of rambo vliegendeken (niet sweet hoody!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lynne_berna

Bucas Buzz off of rambo vliegendeken (niet sweet hoody!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 18:43

Welke deken vinden jullie het best?
Afbeelding

Of die van rambo: Afbeelding

Groetjess

lynne_berna

Re: Bucas Buzz off of rambo vliegendeken (niet sweet hoody!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 19:27

En graag ook ervaringen met dekens erbij zetten!!??

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:43

Ik heb even een stukje gekopieerd uit een ander topic waar ik net op had gereageerd.

Ik heb namelijk beide dekens, dus kan goed vergelijken. Ze hebben allebei hun voors en tegens.

De bucas is dunner en van soepeler materiaal. Ik heb het idee dat die eerder droog is na regen.
Hoewel er laatst een buitje is gevallen en toen leek het dat de Rambo eerder droog was.

De rambo is echt een top deken. Wel erg veel gespen om dicht te doen, maar hij sluit dan ook overal heel mooi. De buik is goed bedekt, net als de hals. Er zit een heel lange staartflap aan, die met een elastiek om de staart heen zit. En dat is ideaal. Branco heeft een echte arabierenstaart, die hij heel hoog draagt. Daardoor schuurt hij altijd de staart aan de bovenkant kaal door de staartflappen. Bij deze dus niet.
De hals is mooi lang. Ook al gaan de oren uit de ooruitsparingen, dan nog zakt de hals niet af, maar blijft gewoon mooi op zijn plaats. De gespen zijn niet van plastic en lijken sterk. De buiksingels zijn in lengte verstelbaar. De deken heeft geen bilkoorden, maar een riem achter de achterbenen langs.
Hij blijft ook bij rollen prima zitten.
Door het dikkere materiaal, lijkt me niet dat dazen er doorheen kunnen prikken. Maar bij de Bucas heb ik ook nooit gemerkt dat ze er doorheen prikten, ondanks dat het zulk dun materiaal is.
Nadeel van deze deken is dat je hem aan de voorkant niet in breedte kunt verstellen. Branco heeft een korte rug. Voor zijn rug heeft hij een maat 175 nodig en voor zijn borst zou hij eigenlijk 185 moeten hebben. Aan de voorkant zit een ring waar je de sluiting aan vast knipt. Daar heb ik nog een extra ring tussen gezet, zodat hij iets wijder is. Maar echt perfect passen doet hij daar niet.

En dan de Bucas. Ook een heel goede deken. En ondanks dat ze er niet sterk uitzien, heb ik er eentje toch heel wat jaren gebruikt. Rollen kunnen ze prima hebben, alleen zijn ze niet bestand tegen paardentanden. Voordeel van het dunne materiaal is wel dat je hem zelf met de naaimachine heel makkelijk kunt repareren.
De gespen zijn van kunststof, maar ze zijn bij mij nooit kapot gegaan. De buikflap van de Bucas is wat kleiner en sluit wat minder mooi dan de Rambo. Ook is het een losse flap en bij de Rambo is het een geheel.
De hals van de Bucas is ook mooi lang en blijft ook redelijk goed zitten als het riempje van de oren afschiet. Deze deken heeft bilkoorden en een kleinere staartflap dan de rambo (wat ik wel een nadeel vind).
Qua pasvorm weer hetzelfde als bij de Rambo, voorkant te smal. Bij het oude model Bucas had ik er een tussenstukje tussen zitten van mijn Bucas regendeken, waardoor hij goed paste. Bij het nieuwe model hebben ze er al standaard een tussenstukje tussen zitten, maar dan is hij voor Branco nog niet breed genoeg en het is bij dit model niet mogelijk om er nog eens een los tussenstukje tussen te zetten.

Beide dekens zijn van goede kwaliteit en als ik er een bij moest kopen, zou de keuze best moeilijk zijn. Uiteindelijk denk ik dat ik toch voor de Rambo zou kiezen, omdat die net wat beter de buik bedekt.
Maar ik weet nog steeds niet hoe het met regen zal gaan (het heeft hier al in geen weken geregend) en dan denk ik toch dat de Bucas er beter uitkomt.

Heb net het hele verhaal neergezet en zie dat je niet de sweet itch hoody bedoelt. Die heb ik namelijk. Waarom die niet trouwens?

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:01

Die van Rambo.

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:58

Ik heb de bucas en ben er erg tevreden over.
Hij blijft heel goed liggen en heeft een goede pasvorm.

Ik vind alleen het masker iets minder, ik gebruik er van de paardendrogist (weet de naam niet meer)

groetjes

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:30

Heb hem zelf niet, maar ik vind die eerste er beter uitzien. Alleen dat masker vind ik minder Vork.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:25

Mar_84 schreef:
Ik vind alleen het masker iets minder, ik gebruik er van de paardendrogist (weet de naam niet meer)

super mask?