Verzekering voor pony waar je bijna niks mee doet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicauvita

Verzekering voor pony waar je bijna niks mee doet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 17:47

Ik heb een paar weken geleden mijn oude pony weer gekocht. Het gaat om een B pony. Het is echt een sterk paardje en heeft bij mij nooit wat mankeert.
Nu zit ik erg te twijfelen of ik haar in de verzekering doe. Ik doe er bijna niks mee, ze staat hier lekker zodat ze niet meer doorverkocht kan worden.

Wat is nou verstandiger, haar niet verzekeren, en elke maand zelf wat opsparen of toch wel verzekeren.

Mijn fjord heb ik wel in de verzekering , maar daar doe ik natuurlijk wel veel meer mee.

ikke

Re: Verzekering voor pony waar je bijna niks mee doet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:53

"oude pony" als in hoe oud?? Boven de 15 jaar krijg je ze al bijna niet in de verzekering en als het inderdaad zo'n spijkerhard ding is als je zelf weet, dan denk ik dat je beter je eigen ziektekostenverzekering kunt zijn.
Verzekeren doe je datgene waarvan je de gevolgen niet kunt overzien en/of betalen. Vertel eens; welke kosten kun je niet betalen.........

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 17:55

Ze is rond de 10 jaar, op het paspoort staat van 1999, maar dat is maar een schatting. Met oude pony bedoel ik meer dat ze van mij als vroeger en dat ik haar weer terug heb.

noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 22:31

Je kan de voor en na delen tegen elkaar zetten. ( met name de kosten) en dan beslissen Lachen
Zou het financiel een grote ramp zijn als ze wat krijgt? Zo niet dan zou ik haar niet verzekeren Lachen

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 07:17

Als ik elke maand dat bedrag wat ik ook voor de verzekering opzij leg, dan zou dat geen probleem zijn denk ik.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:18

ik zou het niet doen als ze echt nog nooit echt ziej is geweest ofzo.
Mijn eigen paard zit ook niet in de verzekering mijn pony ook niet vind het niet nodig/.
Geen van de dieren heeft ooit echt iets gehad alleen sja 4 weken terug moest hij geopereerd worden kosten vielen mee en dan krab jeje even op je hoofd.
'Maar ach dit is de eerste kee rin jaren dus ik doe het alsnog niet.
Ik zuo dat bedrag per maand gewoon apart leggen.

Gr Gemma

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:16

JessicaChico schreef:
Als ik elke maand dat bedrag wat ik ook voor de verzekering opzij leg, dan zou dat geen probleem zijn denk ik.

Das helaas niet helemaal waar. Stel je betaald €35 pm aan verzekeringskosten, maar in je 3e gespaarde maand krijgt ze een peesklap oid, foto's, scan, medicatie etc..das veul meer dan die 3 maal €35...
Mocht je zoiets kunnen ophoesten, dan zou ik de verzekering ook achterwege laten..
Ik mijn 2 ijsjes wel in de verzekering, puur vanwege het bovengenoemde, ik kan het financieel niet trekken als er écht wat gebeurd en wil mn paarden toch die zorg kunnen bieden. Dan liever maar die €35 pm dor de toilet bijwijze van, maar als ik het kan aanspreken, dan scheelt het me toch. Zo ook laatst, scheelde me 120€, wel eigen risico, maar dat valt nog wel bij elkaar te sparen in mijn geval.

ennuh, ik heb ook een draver, die staat zo stil als ie maar kan en toch presteerd ie het stokkreupel van het land af te komen Knipoog en laat nou net hij niet verzekerd zijn, auw.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:39

ik zou het niet doen; als ze doodgaat, ben je toch niet van plan om haar te vervangen? Dan kan je dat risico rustig lopen.