Rits in Cavallo Winner of op laten rekken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suus_romy

Rits in Cavallo Winner of op laten rekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 12:51

Hallo,

Ik heb nu mijn leren rijlaarzen (de Cavallo Winner) zo ongeveer 2 jaar.
Mijn kuiten zijn toch wel wat oprekt geloof ik, met het gevolg dat ik me laarzen niet meer aanpas zowat (lees knelt me been af). Lachen
Ik zat er over na te denken om het op te laten rekken, maar een rits leek me ook wel wat.

Weet iemand of er de mogelijkheid is om een rits in een Cavallo Winner laars te zetten. Zo ja, wat zijn de kosten ongeveer en waar kan ik dat laten doen. Lachen
En wat zijn de kosten om een laars op te laten rekken?

Bedankt,

Gr suus.

Dressuurgek

Re: Rits in Cavallo Winner of op laten rekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:24

Persoonlijk zou ik er een rits in laten zetten omdat het oprekken voor 2 weken effect heeft, leer is een huid en krimpt dus weer terug in de 'originele staat'. Wilde zelf ook heel lang niet aan een rits denken omdat ik dacht dat het te zichbaar was en het mijn zadel zou beschadigen maar dat is niet waar en je ziet niet eens dat er een rits in zit.

Zie dat je in C'cum woont dus dan is de schoenmaker waar ik mijn ritsen heb laten zetten dichtbij voor je, namelijk in Heiloo bij de rotonde bij het station (voor een uitgebreidere routebeschrijving moet je maar even pb'en). Per laars/rits ben je 30 euro kwijt maar dan is het ook wel goed gedaan met een goede kwaliteit rits erin. Heb nu 3 jaar een rits in mn laars maar ze zijn nog niet stuk gegaan.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:52

Ik had het zelfde probleem, en ik heb er een rits in laten zetten. Ik heb die rits bij Cavallo zelf laten doen (kosten weet ik niet zo uit m'n hoofd) en ze waren heel mooi geworden!

tropic02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:09

Heb hetzelfde probleem. Ik heb ze 1 x laten oprekken met als nul zipp zero resultaat en uit wanhoop (omdat ze pas 1 jaar oud waren) heb ik er bij van Rijs in zevenhuizen een rits in laten zetten enkele jaren geleden. Dat gaat prima. Ik geloof dat ik rond de € 35,00 kwijt was. Je kunt ze ook bellen voor info, dat is altijd gratis

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 16:56

Ik lees even mee, zit er ook aan te denken om een rits in mijn petries te zetten..

Kan iemand mij ook vertellen hoelang je je laarzen dan kwijt bent?

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:15

Niemand?

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 17:50

hee suus!
Ik had precies dezelfde vraag, zie mijn oude topic:
[EA-GZ] Ritsen in laarzen.. maar Waar in N-H?

Ik heb het uiteindelijk niet gedaan, want ik kon dezelfde laarzen en maten via een kennis krijgen alleen dan met rits.
Maar Hippodam lijkt me een goede optie.. Ja
Succes er nog mee! Lachen