Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Die worden voor grof geld doorverkocht aan een handelaar die ze vervolgens bij papierloze paarden met dezelfde kleur/aftekeningen weer inbrengt.
Vudress schreef:Die worden voor grof geld doorverkocht aan een handelaar die ze vervolgens bij papierloze paarden met dezelfde kleur/aftekeningen weer inbrengt.
![]()

Liezel1 schreef:Wat heeft de chip dan voor nut Peterina?
ik ben nog nooit ergens gecontroleerd
Woogy schreef:ik weet dat binnen de renpaarden en harddravers de chips wel degelijk gebruikt worden als controle of het paard echt het paard van het boekje is.
Hierin staan dus ook de eigenaren die geregistreerd zijn bij het NDR(nederlands draf- en rencommitee).
In weze zouden ze dus eerst ergens iets moeten gaan bijhouden welke paarden van welke eigenaren zijn en bij verkoop dat het dier wordt overgeschreven. Het chipnummer zou dan achter een eigenaar moeten staan en in z'n boekje...Sowieso heb je bij veel stamboeken wel dat je je paard op naam hebt staan + boekje + chipnummer, maar ja als je het beestje verkoopt en het vergeet te melden is er niemand die aan de bel trekt...
lijkt me heel sterk dat ze allemaal in een emmer worden gegooid en pas als die vol is wordt er een keer gekeken of het nummer van de chip met die in het boekje overeen komt. Ik weet wel dat paspoorten tegenwoordig vanuit het slachthuis naar stamboek worden gestuurd, dus ik denk toch zeker dat er ergens een controle is.
Peterina schreef:In Belgie staat het WETTELIJK vast dat als de oude chip niet meer leesbaar is dan moet je een tweede chip plaatsen!!![]()
Dus bij aankomst op het slachthuis, halen ze misschien de 2e chip eruit maar de 1e is zoek en komt uiteindelijke in de vleesmolen terrecht!
Vudress schreef:Die worden voor grof geld doorverkocht aan een handelaar die ze vervolgens bij papierloze paarden met dezelfde kleur/aftekeningen weer inbrengt.
![]()
ceasario schreef:Peterina schreef:In Belgie staat het WETTELIJK vast dat als de oude chip niet meer leesbaar is dan moet je een tweede chip plaatsen!!![]()
Dus bij aankomst op het slachthuis, halen ze misschien de 2e chip eruit maar de 1e is zoek en komt uiteindelijke in de vleesmolen terrecht!
Ik ben niet blont...maar...om het "kloppend" te houden...zou er dan op het slachthuis daar ter plekke niet eerst een tweede chip in geplaatst moeten worden om het paspoort kloppend te krijgen of het vlees wel geconsumeert mag worden...![]()
![]()
cissy schreef:als het paard bij slacht toch niet wordt gecheckt wat heeft die hele nieuwe medicijn registratie dan nog voor zin?
), dus gebeurt wel degelijkl. friesiszwart schreef:Een eigenaar moet bij verkoop ervoor zorgen dat het paard op naam komt van de nieuwe eigenaar. Echter veel paarden gaan de handel in en een handelaar wil vaak deze paarden niet allemaal op zijn naam hebben staan.
Je betaald zelfs borg voor het papier dus als je het papier terugstuur naar het stamboek dan krijg je een gedeelte van de borg terug na aftrek van verkoopkosten.