Ik weet vaak niet hoe ik het aan moet pakken. Ze hebben heel de winter lekker buiten gestaan en nu zoveel op stal, alleen van 22.00 tot 04.45 kunnen ze in hun uitloopje staan. Het weiland heb ik namelijk eind mei ingezaaid en moet nog een maandje groeien. Maar goed, het gaat dus om longeren, de dazen vreten hun op en paard heeft zomereczeem dus 's ochtends en 's avonds kan ik ook niks doen met ze.... Alleen als het flink geregend heeft en lekker koel blijft kan ik nog iets doen met hem. Ik woon in het bos ( ja, lekker handig blijkt na een jaar voor een eczeempaard) dus het wemelt hier van de insecten.
Verder heb ik net een nieuwe eczeemdeken gekocht. De grootste maat ( het is een Tinker van tegen de 1.65) verzoop hij in met zijn kont ( flap hing bijna achter op de grond) maar 1 maat kleiner en na 5 uur 's middags omhebben en 2 keer ermee gerold te hebben is de naad op zijn manen al open gaan staan.
Nu is hij natuurlijk voor ontzettend breed, met een brede nek maar de rest kort, zodat een eczeemdeken kopen erg moeilijk is.
Zijn er andere bokkers met zo'n grote tinker die een eczeemdeken op heeft? Mijn bedoeling is toch elk jaar een nieuwe te kopen van 120 euro, want ik ben net zo duur uit met de Boett heb ik uitgerekend....
ik hoop op hulp met die vliegen ( heb al alles geprobeerd...*zucht) of tips en misschien wat met die eczeemdeken.
Ik heb wel een tip voor de stal, ik heb zo'n blauwe vliegenlamp ( bij de cranenbroeck is hij nu maar 10 euro!!!!) en van die plakstrips hangen, werkt ontzettend goed! Stal is dus midden in bos eindelijk beetje vlieg en mugvrij. Verder heb ik horren gemaakt in mijn staldeuren, alleen ze slopen hier altijd alles dus die lag er in 1 dag uit....
.