Ik weet dat in de regels staat dat je dan de bak gewoon mag verkennen, oftewel je mag meteen de bak in.
Toch is het 9 van de 10 keer dat je niet al de bak mag verkennen in zo'n situatie. Vorige week was de eerste keer sinds tijden dat ik mee heb gemaakt dat het wel mocht. Ik was zo verbaasd, gewoon omdat ik het bijna nooit mee maak.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik meestal gewoon heel braaf pas de bak in ga als ik het startsein krijg, o.a. omdat ik bang ben dat ik problemen krijg met de jury. Maar toch mag het...
Het is zo moeilijk en erg vervelend dat veel juryleden gewoon hun eigen regels maken. Wat kan hier nou aan gedaan worden?
Op zich vind ik het niet erg om dan niet de bak al te verkennen omdat mijn merrie vaak wel braaf blijft, maar soms is net dat rondje in de bak nodig om haar op haar gemak te stellen. Als ik dan niet om de bak kan rijden, en ook niet in de bak mag om te verkennen.. Ze is dan soms wel gespannender dan dat ze normaal zou zijn..
Wat moet ik doen? Volgende keer gewoon de bak inrijden en de kans hebben om problemen te krijgen? Moet wel eerlijk zeggen dat ik daar wel wat scheiterig voor ben
Of als ik mij bij het secretariaat meld, zeggen dat ik gewoon in de bak mag volgens de regels?

Het kan zowat niet erger worden..