Ik ben hier nieuw, dus vergeef me mijn fouten a.u.b.

Ik heb een probleem en ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan, en hopelijk heeft een van jullie tips voor mij..
Ik heb vroeger 4 jaar bij de mange ponygereden, heb zelf een Welsh en een Arabier gehad.
Nooit problemen gehad of bang voor een pony/paard geweest.
Ik ben gestopt met paarden/pony's omdat ik er geen tijd meer voor had i.v.m school.
Nu mis ik het best wel, en heb ik een verzorgpaard, een Friese merrie van 9 jaar.
Ze is erg wild, en zelfs met haar aan het touw lopen heeft ze kuren en loopt ze met me weg.
Ik ben nu op een of andere manier bang voor dit paard geworden. Ik verzamel dan alle moed bij elkaar om weer met haar aan het touw te lopen, maar ik kan het gewoon niet. Ik fantaseer dan al vantevoren wat er allemaal wel niet fout kan gaan, zoals steigeren; dat ze met me wegloopt of dat ik schrikbewegingen maak waardoor ik haar 'bederf'.
Ik vind het echt heel erg dat ik zo bang voor haar ben (ook voor andere paarden, als ik met ze moet lopen alleen al). Ik denk dan steeds na hoe groot en sterk het beest wel niet is en dat ik 'zwakker' ben.
Heeft iemand hier ervaring mee gehad, en kan je over dit soort aanstellerij groeien?
Want het knopje omdraaien naar 'ik ben de baas en niemand anders' lukt mij om een of andere reden niet.
Als je het echt heel eng vind kun je dus misschien beter met een wat minder grote en sterke pony beginnen of een wat rustiger beestje.