Petrie Anky of Perfect..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iSaBeLL

Petrie Anky of Perfect..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 20:29

Hoi,

Ik ga nieuwe leren laarzen kopen.
Zit erg te twijfellen tussen de Petrie Perfect of Petrie Anky

Graag wil ik jullie ervaring horen en welke jullie mij aanraden?

En eventueel iemand die de laars aan heeft op het paard en daarvan een foto Haha!

Groetjes Janise

Edit : Ik gebruik ze voor de Dressuur en zo ongeveer 5x in de week Knipoog
Laatst bijgewerkt door iSaBeLL op 16-06-08 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

magic_lover

Re: Petrie Anky of Perfect..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:32

ik zou dan voor de anky gaan, de perfect is zo stuk als je vaker dan 1x per week rijd...

zelf heb ik de standaard, ook erg tevreden over, anky heeft alleen een net iets comfortabelere voet en hogere boog dan de standaard Lachen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:33

Mijn lesgeefster heeft de ANKY, is kijken of ik geen foto heb op Oakland ...

Afbeelding Beetje onduidelijk, maar je ziet de dressuurboog goed.

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:42

Toen ik voor mijn laarzen ging kijken werd mij aangeraden om niet de Petrie Perfect te nemen, volgens de verkoper bleven de laarzen vrij stug omdat ze van 'n mindere kwaliteit leer waren. Zeker als je ze veel gebruikte raadde hij ze niet aan.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:43

Bij mij juist de Anky..Erg mooie laars en zit lekker hoor Knipoog

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:55

Petrie heeft sowieso heel stug leer, als je er dagelijks mee rijdt, slijten ze heel snel. Het leer wordt snel lelijk, en het schilfert gauw.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:56

ikkiN schreef:
Petrie heeft sowieso heel stug leer, als je er dagelijks mee rijdt, slijten ze heel snel. Het leer wordt snel lelijk, en het schilfert gauw.

Helemaal mee eens!
En ik vind ook niet dat ze fijn zitten Bloos

Nothing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:58

Petrie Perfect Lachen
Want de Petrie Anky heeft een gelijmde zool, de Petrie Perfect een gestikte. Dan heb je bij de Petrie Anky dus grote kans dat ze zool snel loslaat Knipoog

(ik ken iemand die heeft in een half jaar 3x de zool dr af gehad, lekker dan Clown)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:19

ikkiN schreef:

Dan heb je de Petrie Perfect gehad want die schilferen door de coatinglaag.

Ik heb mijn Standaard nu al 4 jaar ik heb zelfs nog nauwelijk slijtageplekken aan de binnenkant van mijn laarzen. Ik reed zeker voorheen 2 paarden per dag en banjer ook overal doorheen. Ik heb alleen een paar maand terug de zolen moeten vervangen.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:27

Ik heb op dit moment de Standaard, helaas moet ik binnenkort toch wel over gaan stappen op een nieuw paar omdat ze te laag geworden zijn (ingezakt en ik heb ze al erg lang, was kleiner toen ik ze kocht Haha! )
Ik ben er iig uit dat mijn volgende paar de Anky's worden Lachen

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 15:08

Anky, ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar mijn nog geen jaar oude perfect zijn afgrijselijk lelijk gewoon, afgebladderde coating, zool kapot, hak al 4x eraf, etc etc... ik zou voor de anky's gaan Knipoog

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 16:22

Ik heb ze allebei. Met de Anky's reed ik eerst elke dag, maar ik kon toen goedkoop een paar perfects kopen dus die heb ik nu ook. De Anky gebruik ik nu alleen nog voor wedstrijden. Vind dat die laars super lekker zit! De perfect is bij mij ook al aan het schilferen, maja heb er zo weinig voor betaald dat het me niet uit maakt. Draag ze gewoon net zolang tot ze van mijn voet vallen. Maar ik zou wel voor de Anky gaan. Zit er lekker heb weinig last gehad met inlopen en ze staan ook erg mooi. Ik zou wel laarzen spanners erbij kopen, 't is zonde als ze helemaal inzakken.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 16:26

MISTRAL94 schreef:
Dan heb je de Petrie Perfect gehad want die schilferen door de coatinglaag.

Ik heb mijn Standaard nu al 4 jaar ik heb zelfs nog nauwelijk slijtageplekken aan de binnenkant van mijn laarzen. Ik reed zeker voorheen 2 paarden per dag en banjer ook overal doorheen. Ik heb alleen een paar maand terug de zolen moeten vervangen.

idem hier, ik heb de standaard dit jaar gekocht, maar ze zijn al heerlijk soepel hoor, slijten niet zo snel, en bladeren ook niet af (wat ook niet kan want zit geen coating op)

Nadiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 16:30

Ik heb een jaar de Perfect gehad, aan de binnenkant liet de Coating laag los. Als je actief rijd is dat geen aanrader, alhoewel het leer vrij soepel is.

Ik heb zelf de standaard nu een half jaartje, zijn vrij fijn, behalve dat de voet vrij stug is wat soms blaren opleverd.

Anky heb ik gepast, vond ik erg fijn zo met passen, helaas was voor mij de dressuur boog té, omdat ik al lange benen heb enz. heb je zoveel laars. hahah

Bregje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 16:31

Ik ben begonnen met mn Perfects.. Ben er nogsteeds erg tevreden over, altijd erg intensief gebruikt, soms meerdere uren per dag.. Zijn nu jaar of 6 oud, en pas ze niet meer..
Maar in al die jaren alleen maar zolen 2x vervangen, en invetten was ook niet echt mn hobby, dus is ook niet veel gedaan.
Begin dit jaar anky's gekocht, zijn qua model natuurlijk wat sjieker, maar over dat stuggen heb ik niet echt verschil kunnen voelen hoor..
Inlopen is met iedere (dressuur)laars vervelend toch Lachen..
Succes met het uitzoeken, kopen in inlopen Knipoog

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 16:31

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 16:32

Absoluut de 'Anky'!
Ik heb nu al een aantal jaren ( 4 jaar ongeveer ) de Anky.
In de tijd dat ik ze heb gehad heb ik over het algemeen 2, soms 3 paarden per dag gereden. Ze zien er nog heel goed uit en ik ben er nog heel tevreden over. Ik heb één keer een nieuwe hak onder de laars moeten laten zetten.

Mijn vriendin had de 'Perfect'. Na een jaar begon deze te schilferen en was de hak er al af.
Laatst bijgewerkt door Sjaad op 17-06-08 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 16:35

Ik heb de anky's!
Mij werden de perfects heel erg afgeraden, omdat het leer snel slijt en lelijk wordt en als dat gebeurd is kan je er niks meer aan doen! Ik zou voor de anky's gaan!

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:21

ik heb nog Anky's te koop maat 37,5 (nieuwstaat) Haha!
Het inlopen is niet prettig als ze te lang zijn aangemeten Boos! dus wil ik ze verkopen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:24

Ik heb ze allebei.
Had eerst de Perfect en wilde toen voor de wedstrijden laarzen met een hogere boog, dat zijn de Anky's geworden. De rest van het verhaal ken je, de laarzen staan nu op zolder.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:35

als je vaker als 3x per week rijd zo ik idd voor de anky kiezen, dit puur vanwege het leersoort.
wat betreft de zool maakt het niet uit, zijn beide AGO-gelijmd en niet de 1 gestikt en de ander niet zo als een stukje hier boven werd verteld.
wanneer je hak los laat moet je eens goed de manier waarop je ze uit trekt bekijken, ik zie nogal veel mensen de laarzen op het hakje uit trekken met de laarzen knecht, deze moet je echter op het leer gedeelte zetten en niet precies op dat randje van de zool!
verder ook nog steeds veel mensen die hun laarzen met hun andere laars uit schoppen, ook niet echt goed voor de zool/hak.
wat betreft slijtage ook weer veel verschillende verhalen over dezelfde laars/leersoort, misschien dat het voor een groot gedeelte toch een beetje veel aan de verzorging van het product ligt door de eigenaar....
in de anky zit standaard al een voor gevormd voetbed in maar deze is ook los te koop en kan je dus ook heel makkelijk in de perfect leggen.

Lorento

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:43

Ik heb sinds 2 maanden de Anky's. Echt hele fijne laarzen, had geen moeite om ze in te lopen en kon er makkelijk mee weg rijden. Omdat ik bijna elke dag rijd, ben ik gegaan voor de kwaliteit van het leer. Je betaalt iets meer maar dan heb je ook een goede laars.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:12

Waarom de Anky of de perfect? Dit zijn zo ongeveer wel de uiterste in prijs/kwaliteit. Er zitten nog heel veel laarzen tussen.

Ik heb de Elite, die zit ertussen in. Een prima kwaliteit laars, ook geschikt voor intensiever gebruik (dus niet alleen met rijden)
Ik heb ze nu 4 jaar en ze zien er nog heel mooi uit.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:30

Wat kost de elite dan?

Bregje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:36

Je hebt verschillende Anky's hè.. Die van iets meer dan 300euro, en die van richting de 500/600 euro.. euhm dan zit er inderdaad duidelijkerg veel verschil in.. Maar als de prijs je niet uitmaakt, de (€300) Anky's zijn natuurlijk wel wat mooier Knipoog..