Ik wou dat ik mijn paard kende..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik wou dat ik mijn paard kende..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:36

Ok, technisch gezien is het niet mijn paard, maar toch..
(ben ook niet 100% zeker of het hier goed staat, maar indien niet zal ik het wel verplaatst zien worden Knipoog ).

Het is naar aanleiding van dit topic: [HAR] Wat moet je hier nu mee?

Ik heb zondag weer volgens de oude combinatie gereden, met het boomloos.
En hij liep ... niet Scheve mond
Ok, hij liep wel, maar hij liep weer zoals vroeger.. In stap ging het nog goed, draf viel ook mee (met momenten) maar de galop ... het was weer hobbelen en om de 5m (bij wijze van spreken) terug in draf vallen.

Dat hij zo loopt ok, daar kan vast aan gewerkt worden. (toch? Vork )
Maar mijn probleem is dat ik nu niet weet hoe dit komt. Loopt hij nu zo omdat het boomloos hem niet goed ligt en/of ik niet goed zit? Of liep hij eerst zo "geweldig" omdat dat ander zadel hem pijn deed? En is hij dus nu weer zijn oude zelf?

Hoe kan ik dit weten? Hij vertelt het me niet Clown
Met het boomloos heb ik wel tijdens het rijden (stappen) geprobeerd mijn hand tussen het dek en het zadel te steken, dit ging erg makkelijk en kon hem aan beide kanten een stuk naar achteren steken (dus op de schoft) en kon mijn hand er gewoon onderhouden tijdens het stappen. Dus ik denk dat het met druk (toch op die plaatsen) wel ok zit?
Met het dressuurzadel heb ik dit niet geprobeerd, maar ik leg dat zadel er liever niet meer op Nagelbijten / Gniffelen

Hij kan trouwens wel lopen hoor, toen we terugkwamen liet ik de 2 paarden achter en moest nog een stukje alleen. Toen was meneer de hele tijd aan het brullen (nuja, lief hinniken Clown ) en toen er van een stuk verder (lagen weides) antwoord kwam kon hij ineens enoooooorm vlot stappen. Tot we die weides voorbij waren, toen ging het weer een stuk langzamer ...

Dus door dat laatste denk ik niet dat hij van dit zadel veel last heeft, en hij met het dressuurzadel zo schitterend liep door de pijn. Zou dit kunnen?

Waarom kunnen paarden niet praten... Scheve mond

Tanja

Re: Ik wou dat ik mijn paard kende..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:38

Je geeft zelf de link al naar je andere topic. Deze vraag kan je ook in het andere topic stellen. Het is niet nodig hier een nieuw topic voor aan te maken.
Zie: [HAR] Wat moet je hier nu mee?