Paardje terugnemen, wat zouden jullie? (spoed)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melanie_h

Paardje terugnemen, wat zouden jullie? (spoed)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 10:28

Ik heb laatst een paardje verkocht en hij is nu een week bij hun, ze zijn niet streng genoeg tegen hem en hij is hun nu al baas.
Ze hebben problemen met hem die ik niet heb gehad, hij stribbeld af en toe wel wat tegen, maar als je eenmaal weer even streng tegen hem bent geweest laat hij dit wel toe. Het is een minipaardje.
ze vragen nu of ik hem op zeer korte tijd terug wil nemen, want ze zijn bang van hem, wat zouden jullie?

Liezel1

Re: Paardje terugnemen, wat zouden jullie? (spoed)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 10:29

Wat wil je zelf?
Heb je plek voor hem?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 10:30

Dat ligt er helemaal aan wat de afspraken zijn die jullie gemaakt hebben. Wisten zij dat het een behoorlijk dominant paardje was en hebben ze daarmee ingestemd, hoef je hem niet terug te nemen. Hebben jullie een proeftijd afgesproken en daarbij afgesproken met welke redenen ze het paard terug mochten brengen?
Maar wat zegt jouw gevoel: wil je je dier daar laten of terugnemen?
Uit je verhaal lees ik, dat je hem eigenlijk niet terug wilt nemen. Dan ligt het eigenlijk alleen maar aan de afspraken die je gemaakt hebt met de kopers.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 10:41

Ik vind zelf dat ze wel erg snel opgeven na een week, er zijn verder geen afspraken gemaakt wat betreft een proeftijd.
Het paardje was hier wel braf, maar het blijft een hengstje dat zich af en toe wel wat mans gedraagt, maar hij is erg gemakkelijk te corrigeren.
Dit wisten ze van te voren.
Ik vind dit nu een erg moeilijke situatie, heb dit nog nooit eerder gehad.
En als ik hem terugneem, wat moet ik met het aankoopbedrag. Ik heb hem zelf ook al gebracht omdat ze geen vervoer hadden.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 10:43

Kosten van vervoer zelf houden, dat lijkt me meer dan eerlijk. Ik zou hem ook terugnemen hoor.

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 10:47

ik zou hem wel terugnemen want als ze er nu al niet mee overweg kunnen en er schijnbaar ook geen moeite in willen steken dan zal hij het daar over een tijdje helemaal niet naar zijn zin krijgen. Dan is het voor hem misschien fijner om een andere baasje voor hem te zoeken die wel met hem over weg kunnen. Maar ik zou wel wat van het aankoopbedrag afhalen en zelf houden voor bezinekosten enz voor het weer ophalen

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 10:50

Als je de mensen duidelijk een eerlijk op de hoogte hebt gebracht van hoe hij is en doet, heb je niet echt de plicht om hem terug te nemen. Een week is idd wel kort, het zal voor dat paardje ook wel wennen zijn daar. Maar ik zou hem zelf waarschijnlijk wel terug nemen, wie weet wat ze anders met hem gaan doen of waar hij terrecht komt.

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 10:50

Moeilijke vraag..
Ik zou hem terugnemen als ik zie dat die mensen er écht niet mee overweg kunnen.
Maar qua bedrag, ik zou zeker niet alles teruggeven, als jij al voor het vervoer moet zorgen zou ik zeker de helft van de prijs houden. Ze hadden op voorhand maar beter moeten nadenken vind ik.
Een paardje koop je niet zomaar in 1 2 3. Veel succes hiermee Knipoog

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 10:53

Charr_Gwen schreef:
Als je de mensen duidelijk een eerlijk op de hoogte hebt gebracht van hoe hij is en doet, heb je niet echt de plicht om hem terug te nemen. Een week is idd wel kort, het zal voor dat paardje ook wel wennen zijn daar. Maar ik zou hem zelf waarschijnlijk wel terug nemen, wie weet wat ze anders met hem gaan doen of waar hij terrecht komt.

Idd ben ik mee eens.
Als het paard hun nu al de baas is weet je eigenlijk al dat het niet goed gaat aflopen.
Dan zou ik hem persoonlijk terugnemen.
En ik zou hem niet voor de hoofdprijs terugnemen, want je hebt er ook tijd ingestoken en hoe met vervoer?
Brengen ze hem of moet je hem halen?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:01

Oei moeilijk Melanie. Ik zou als je de mogelijkheid hebt hem denk ik toch terugnemen en aan iemand verkopen
die wel weet waar hij mee bezig is.

Nu loop je de kans dat hij het handelscircuit ingaat en dat lijkt me niet echt een fijn idee.

Ik zou ze wel de kosten van het vervoer in rekening brengen want dat lijkt me toch wel het minste
wat ze kunnen doen.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 11:08

AaronYve schreef:
Charr_Gwen schreef:

Idd ben ik mee eens.
Als het paard hun nu al de baas is weet je eigenlijk al dat het niet goed gaat aflopen.
Dan zou ik hem persoonlijk terugnemen.
En ik zou hem niet voor de hoofdprijs terugnemen, want je hebt er ook tijd ingestoken en hoe met vervoer?
Brengen ze hem of moet je hem halen?

ik moet hem zelf weer gaan halen Rolleyes Ik ben ook aan het denken om hem terug te nemen, want dit gaat beslist niet goed aflopen.
Ik zit alleen een beetje in over het aankoopbedrag, ik dacht zelf aan de helft.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:10

Kun je het er op een redelijke manier met ze over hebben?
Zo ja, dan zou ik eens met ze om tafel gaan om te kijken voor welk bedrag je hem terug wil nemen....

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:11

Je bent in ieder geval niet verplicht om hem terug te nemen!

maar een ander idee: waarom help je ze niet een paar keer mee? Dat ze even weten hoe ze met hem om moeten gaan. Zit jij niet met je hengstje opgescheept en kunnen zij er beter mee omgaan en hebben ze er meer lol van.
't is tenslotte een mini dus ze hoeven er niet op te rijden.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 15-06-08 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:12

Het gaat om een minishetlander he?
Die zal dus zo'n 75 euro gekost hebben... ik zou m op halen en niks teruggeven, als ze een trailer hadden moeten huren of een vervoers bedrijf,waren ze meer kwijt geweest Knipoog

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:14

Ik zou hem terug nemen... niet voor die mensen maar voor het diertje..
Dan heb je zelf de touwtjes in handen naar wie hij toe gaat.
Ik zou alleen je reis/vervoerskosten van de prijs afhalen.. want voor niets gaat de zon op

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 11:17

crossmonster schreef:
Het gaat om een minishetlander he?
Die zal dus zo'n 75 euro gekost hebben... ik zou m op halen en niks teruggeven, als ze een trailer hadden moeten huren of een vervoers bedrijf,waren ze meer kwijt geweest Knipoog

Dit gaat dus niet om een minishetlander maar om een minipaardje, daar ligt de prijs wel iets hoger van Knipoog

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 11:21

beantsje schreef:
Je bent in ieder geval niet verplicht om hem terug te nemen!

maar een ander idee: waarom help je ze niet een paar keer mee? Dat ze even weten hoe ze met hem om moeten gaan. Zit jij niet met je hengstje opgescheept en kunnen zij er beter mee omgaan en hebben ze er meer lol van.
't is tenslotte een mini dus ze hoeven er niet op te rijden.

Ze hebben me al van de week gemaild met vragen die ze hadden en die heb ik beantwoord, ik wil ze best meehelpen, maar gezien de afstand zo'n dikke 200 km en met net de geboorte van ons kindje is dit niet echt een oplossing Knipoog

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:26

ik zie dat je net eenmaand bevallen ben.. denk ook om je eigen he

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:39

Helft is toch redelijk, al helemaal omdat je niks verplicht bent en je hem zelf terug moet halen.
Ik zou zeggen stel het voor dan weet je direct wat hun ervan vinden. En nog je bent niks verplicht dat hun dat ook maar weten, niet dat je jou ermee gaan lastig vallen.
Geef gewoon de optie die je hebt en anders gaat het niet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:45

mm een falabella dan ?

200 km is dus 4 x 200 km = 800 km,
800 km plus de tijd, ik zou hiervoor een paar honderd euro eraf trekken. Maar goed dat is afhankelijk van wat ze voor het dier betaald hebben. Je zegt zelf dat je de helft wil terugbetalen, een falabella kost al gauw in de duizenden euro's. Een gewone mini ligt een heeeeel stuk lager.
Dus ik kan geen mening geven of de helft voldoende of reeel is.

panter1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:54

Ik persoonlijk had hem maar weer terug halen. Want ik denk ook dat dit anders niet goed afloopt.

En met de prijs. Je moet zeker niet het bedrag teruggeven als wat je er voor hebt betaald.
Maximaal de helft, misschien nog wel wat minder hoor!
Ik bedoel, jij zit met je gezondheid en je kind. En dan moet je ook nog zo ver reizen!

Groetjes

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:57

ik zou hem terugnemen Lachen als deze mensen al over zich heen laat lopen door een mini, dan is het bedroevend slecht gesteld met hun omgangsvormen..........

gewoon geld teruggeven minus vervoerskosten......... klaar Lachen

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:16

Kiwiko Nagelbijten / Gniffelen

Jemig Melanie, wat een naar bericht...
En dan weer dat heel stuk op en neer..

Wat een enorme tegenvaller, ik weet hoe erg je het vond dat je hem verkocht had. En dan nu dit... Rolleyes
Wat zegt je gevoel over terugnemen? Wel of niet?
Ik vind trouwens dat zij ook wel moeite mogen doen om hem terug te brengen. Dan regelen ze maar een trailer. Je zit nog in je kraamtijd! Kom op zeg!

Qua kosten vind ik het moeilijk om te zeggen, maar in ieder geval de vervoerskosten en de tijd.
En inderdaad niet het volledige bedrag.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 09:09

pff.....heb er toch de hel dag buikpijn van gehad.
Heb net een mailtje ontavangen dat ze er toch helemaal voor willen gaan en hulp inschakelen bij de opvoeding en de omgang.
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken en dat het paardje en het baasje er weer plezier in krijgen

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:16

Misschien is hij helemaal van slag omdat hij verhuisd is en gaat het straks wel goed als hij gewend is.