Ik heb een paar weken geleden een cavallo bleu label broek gekocht. Na de eerste keer rijden was de stof gaan pluizen op mijn rechter onderbeen. Ik rijd met lange sokken en daarover mijn rijlaarzen, ik vond het dus een behoorlijk vreemde plek waar de stof beschadigd was. De stof is niet geraakt door het klittebandje onderaan de heil, en van mijn sokken kan het ook niet komen.
Ik ben dus terug gegaan naar de ruitersportzaak en het probleem voorgelegd. Als eerste krijg ik de vraag of ik met chaps met klittenband heb gereden, nee dus, vervolgens of ik hem gewassen had, nee dat ook niet. Uiteindelijk hebben ze hem via de vertegenwoordiger terug gestuurd. Na 5 weken wachten en 3 keer bellen, wisten ze na mijn laatste belletje te zeggen dat hij terug was. Tja het was mijn woord tegen het van de vertegenwoordiger. De stof schijnt niet van dermate kwaliteit te zijn
, waarop ik antwoorden dat ik van een broek van 100 euro toch best een beetje kwaliteit mocht verwachten. Affin ze hadden hem behandeld en ik kon hem gaan halen. Gisteren de broek weer opgehaald en er was niets meer van te zien (nouja wellicht met een scheermesje behandeld?). Vandaag heb ik hem weer aangehad en ja hoor, op twee plekken is hij weer aan het pluizen. Zouden jullie er nogmaals mee terug gaan, of zelf contact opnemen met Cavallo???Wat is jullie ervaring met deze broeken? Ik heb nog meer Cavallo's (maar dan die katoenen) die ik al 3 jaar heb, waar niets mis mee is.
Ik hoor het graag!

Er zit zoooveel verschil in stoffen van broeken, en je kan van een "b-lijn" van cavallo NIET dezelfde kwaliteit verwachten dan de "a-lijn". Een broek van 100E is ERGENS goedkoper in. Kwaliteit,duurzaamheid, comfort, etc. Als dat niet zo was zouden de echte duurdere broeken niet meer verkocht worden. Voor een dubbeltje kan je niet op de eerste rij zitten, en ik vind de prijs kwaliteit verhouding van de Blue label prima. IK heb zelf ook 2 blue labels, en ben er dik tevreden over. Pluizen doen ze inderdaad, maar ik snap niet dat daar zo'n drama van gemaakt wordt, want even scheren en het is eraf. Ik zou er dus niet moeilijk over doen. Gewoon de plekken scheren (voorzichtig en stof gladtrekken!) en gewoon aantrekken. Pikeur en dergelijke broeken pluizen ook, dat is gewoon omdat die broeken van meerdere "soorten" materialen gemaakt worden. Dat gaat wrijven, en zo onstaan pluisjes. Niks aan de hand!
. 
ze worden gewoon te snel lelijk!