Schrikreactie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus

Schrikreactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 19:08

Maandag had ik nog eens een poging gedaan om mijn paard in de stapmolen te zetten. Hij was de vorige keer onder de twee tussenschotten gelopen en ik wou het nog eens proberen. Eerst een paar rondje meegestapt niks aan de hand. Ik ga eruit en aan de kant waar ik stond bleef hij staan draaide terug, hup het hek tegen zijn kont ( plooide echt ertegen). en danpas door in paniek. Een paar keer aangezien, beterde niks. zei iemand van op stal ( die me ook assisteerde met het aanzetten van de stapmolen) steek je eens weg. Ik achter een auto gaan staan en toen bleef hij even staan hek kwam licht tegen zijn kont en hij ging vooruit. Maar dan liep hij bijna door het voorste hek. Dus hem er maar uitgehaal. Helemaal nat van de stress en schuim tussen zijn billen. Ik heb hem maar wat laten uitrazen aan de longe.
Dan kwamen de dazen mijn paardje ambeteren. Gaat de stalgenoot wat vliegenspray halen. Hij houdt mijn paard vast terwijl ik da spray op mijn hand spuit ( omdat hij tegen spuitbussen ook niet tegen kan). Ik kon niet meer aan hem komen. Hij bleef maar omhoog gaan. Pas toen ik even wat verder weg ging en hij wat kalmeerde kon ik hem terug aanraken.
Vind het echt raar hoe hij reageerde op mij nadat ik de vliegenspray op mijn hand had. Ik denk dat ik eens met hem aan het werk moet. Maar hoe kan ik voorkomen dat hij wegloopt van me? Want ik kan toch niet achter hem aan blijven gaan ( wil niet dat hij bang wordt van me). Of heeft er misschien ng iemand tips? Ook inverband met de stapmolen.
Op wei met maatjes is hij de baas, maar alleen heeft hij een heel klein hartje als het op zo'n dingen aankomt. Kan hem soms echt niet volgen, de ene keer is het niks engs de andere keer een groot drama. Misschien ligt dit aan mij? ik weet het echt niet.

Tempus

Re: Schrikreactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 17:54

Niemand?