Petries zitten ineens heel strak

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Guusje1

Petries zitten ineens heel strak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 17:12

Ik heb nu een jaar en een paar maanden petrie laarzen. Gewoon standard of perfect, weet niet meer welke van de 2.
Nou ik heb ze gepast enzo en ze zaten goed. Het hele jaar er fijn mee gereden, alleen nu krijg ik ze al heel moeilijk aan (heb altijd nog plasticzakken om me benen anders krijg ik ze zowiezo niet aan). Maar als ik ze dan aan heb eindelijk, zitten ze zo super strak om me kuit. Ik heb het wel is vaker, maar als ik dan eenmaal aan het rijden ben voel ik er niks meer van. Maar nu is het echt erg, als ik een tijdje aan het rijden bent, voelt het gewoon net alsof er geen bloed meer door me benen gaat en me been afsterft (nouja zo erg zal het wel niet zijn maar zo voelt t wel). Echt enorme kramp. Nou kan dat natuurlijk komen door de zomer, dat je kuiten dan opgezwollen zijn ofzo, maar ik vind dit wel erg vervelend om zo de hele zomer door te moeten. Heeft iemand anders dit ook? En kun je bijvoorbeeld bij de schoenmaker een tussenstukje erin zetten dat ze net ff wat meer ruimte geven? In de winter zitten ze gewoon perfect!

Sorry voor lange verhaal Bloos

suzanne_H

Re: Petries zitten ineens heel strak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:13

Misschien hou je vochtvas met dit warme weer dat je laarzen strakker zitten?
je zou ze altijd kunnen laten oprekken bij de schoenenmaker..
succes.x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:14

Ik denk inderdaad dat het komt door het warme weer, je benen kunnen daarvan opzwellen. Volgensmij kan een goede schoenmaker ze wel wat oprekken, maar van een tussenstukje plaatsen heb ik nog nooit gehoord...

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:18

Je kan r een rits in laten zetten of laten oprekken. De standaard kan n rits (scheelt ook weer een cm) in en tot 3 cm oprekken, de perfect kan max een cm worden opgerekt. Komt door de coating, daardoor krimpen ze weer terug.
Succes

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 17:30

Hmm, een rits vind ik zonde om er in zetten. Vind ik ze echt te mooi voor. Maar als ze hem oprekken, zie je dat goed? En is dt duur?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:32

Oprekken zie je niks van.
Ik heb bij hyporama 15 euro betaald maar hier was het niet goed gegaan (waren snel weer terug op de oude maat).
Bij sta-rho laten oprekken en nu zitten ze nog steeds goed (maanden terug).

Ze reinigen en invetten met die speciale poets werkt bij mij overigens ook. Worden ze soepeler en zitten dus beter.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 17:36

Hmm oke..
Dat kan ik dus ook is proberen..
Als ik ze gewoon s ochtends aan doe met wedstrijd enzo zitten ze goed..
Maar nu na een dag school zitten ze al niet fijn en na een dag werken(restaurant, dus rennen Tong uitsteken)krijg ik ze niet eens meer aan..

Zal er is over na denken..

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:39

's Ochtends zit er ook geen vocht meer in je voeten, maar als je een stuk hebt gelopen, zwellen je voeten altijd op. 's Avonds zijn je benen dan ook altijd dikker dan 's ochtends en dat is de reden dat je laarzen zo laat mogelijk op de dag moet passen als je ze gaat kopen.

Ik weet niet of je recent misschien zouter bent gaan eten? Zout zorgt er namelijk ook voor dat je meer vocht vast houdt.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 17:43

Nou niet dat ik weet.
Maar ik dacht zelf idd ook al dat t door dat vocht enzo komt.. Vorige zomer had ik t ook een beetje, en nu dus ook weer nu t weer warmer wordt.
Nou ik ga binnenkort wel ff naar de schoenmaker. Bedankt!

leniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:47

ik heb daar ook last van dat ze zo super strak zitten en heel de tijd kramp krijg.. met rijden doet het ook echt heel erg veel pijn.. ik blijf dit topic even volgen

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 17:50

Ja echt he, soms gaat t ook wel weer over, maar soms ga ik er echt weer ff af om wat anders aan te doen..

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:21

Daarom koop ik nooit meer Petrie's. Knipoog

keunig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:10

bij ons hier in de plaatselijke ruitershop is het oprekken gloof ik maar 5 euro...

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:55

JA, ik heb echt precies hetzelfde. Ook dat het begon met alleen met aantrekken dat je daarna dacht dat je dood ging zowat, aangezien je geen gevoel meer had bijna. En nu ook onder het rijden. Maar bij mij is het alleen met rechter been en dan wel met Cavallo laarzen! Oprekken is inderdaad een keuze.

Bij mij zelf maakt het niet uit of het 's morgens of 's avonds is. Weet niet of dat bij jou zo is? Misschien zijn het ook wel meer spieren die er zijn gekomen. Ik heb de laatste tijd namelijk wat afgetraind. Ohja en in de winter heb ik er ook last van.

Weetje misschien ook hoeduur een rits is om die er in te zetten. Al zou dat uberhoudt kunnen met een Cavallo laars? Volgens mij is het oprekken niet zo erg duur.

Ik krijg op sommige dagen na een intensieve training met rechter laars niet eens meer uit. Heb jij daar ook geen last van?

THExUSED

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:50

Krijg je bij oprekken niet problemen in de winter? Dat ze te los zitten bijvoorbeeld?

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 19:16

Nou, ik heb het idd ook op me rechterbeen.. Links soms ook wel maar lang niet zo erg. Maar vet raar, want vandaag kreeg ik ze zonder moeite aan(nou oke moet altijd wel wat moeite doen maar t was niet heel moeilijk en deed ok helemaal geen pijn).

Rits erin zetten is geloof ik best wel duur, soms vind ik dat wel sportief staan, maar bij petries vind ik ze te sjiek voor.

Idd daar dacht ik ook al aan, dat het in de winter dan weer te los gaat. Maarja als ik ze met wedstrijd maar aan kan dat is het belangrijkst en dan doe ik ze gewoon s ochtends al aan, dan heb ik er geen last van.
Bedankt iig!

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:19

Ik heb het ook, maar alleen met mijn linkerbeen!
Ik ben naar de schoenmaker geweest om hem te laten oprekken, maar dit deden ze niet meer omdat er al een aantal waren gescheurd. Ik heb toen een tijdje zo'n spray gebruikt dat het soepel werd en dan erin lopen, dat ze een beetje uitrekken en dat hielp opzich wel. Ik heb er nu niet zoveel last meer van, alleen met uittrekken want ik heb mijn laarzentrekker kapot getrokken Clown

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 06:26

Haha dat heb ik ook wel is gedaan ja Tong uitsteken

Is dat een spray van petrie? Of gewoon van de schoenmaker?

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 13:24

Ik verkeer hier in dezelfde situatie, helaas..

Ik houd even dit topoic in de gaten voor andere tips Lachen

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 16:07

EvitaHitalia schreef:
Haha dat heb ik ook wel is gedaan ja Tong uitsteken

Is dat een spray van petrie? Of gewoon van de schoenmaker?

Gewoon een spray van de schoenmaker!
Maar het helpt niet echt.. want als je ze de volgende keer weer aantrekt zitten ze net zo strak Tong uitsteken
Maar ze zitten dan wel lekkerder met rijden/lopen etc..

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:12

Vrijwel iedere schoenmaker kan ze voor je oprekken, je ziet er niets van en meestal gebeurt het bij een schoenmaker wel vakkundig, zodat ze ook opgerekt blijven Knipoog
Ik heb mijn laarzen twee keer laten oprekken bij de wreef en die zitten nu ook perfect, zonder dat je er iets van ziet. Ik zou dat doen als ik jou was, zeker als je liever geen rits er in laat zetten!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:07

Mijnen zitten de laatste tijd ook aardig strak, zal dit topic ook even in de gaten houden.
Ik heb heel erg het gevoel dat mijn Petrie's niet hoog genoeg zijn.
Ik kan 1 of 2 vingers (anderhalf Bloos ) tussen mijn knieholte en laars doen als ik normaal sta zeg maar.
Geen idee of dat de bedoeling is, maar naar mijn idee lijken ze bij anderen hoger te zitten..

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:35

Ik heb ook precies het zelfde! In de winter was het erger dan nu.. Na een paar rondjes rijden was het wel weer weg.. Ik doe nu elke keer mijn sokken naar naar benenden als ik mijn laarzen in ga, dan heb ik er geen last van.. Ik vind het ook zonde om ze te laten oprekken ofzo..
Waarschijnlijk zijn mijn kuiten gewoon wat dikker geworden ofzo.., zomaar opeens.. Knipoog
Ik heb mijn laarzen ook al vanaf zijn 16e, dus al 6 jaar...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:37

ik heb hier inderdaad ook last van, heb al ong. 2.5 jaar dezelfde laarzen, en iedere zomer lijken ze te klein te zijn. door de warmte zetten je benen uit, en gaan ze dus strakker zitten.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:40

Denk ook dat het door het warme weer komt. Mijn laarzen zitten nu nml ook strak, terwijl ik eerst ruimte over had. Beetje balen dus.