Gezwollen ogen door vliegen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evikes

Gezwollen ogen door vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 14:33

Mijn nieuwe paardje (check mijn profiel Knipoog) heeft erg veel last van de vliegen.

Als het echt heel warm is en er veel vliegen zitten moet hij een exceemdeken aan omdat hij anders vol bultjes staat van de vliegenbeten enzo. Hij is er licht allergisch aan.

Nu, als het wat kouder is, doe ik dat deken af. Alleen blijft hij aan zijn ogen last hebben. Ze zwellen op, zien rood en er komt veel vocht uit.

Wat kan ik daaraan doen? Zalfje als hij het heeft? En ter voorkoming?

Ik ben niet zo voorstander van een netje aan het halster. Dit omdat ik halsters nooit aanlaat omdat ik een paard ken die door een halster verongelukt is.

Andere ideeën dus Lachen

meggiemeg

Re: Gezwollen ogen door vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:35

Mijn paard is ook zeer gevoelig voor vliegjes rond de ogen, na een paar dagen zijn de ogen dan ook ontstoken als ik niet oppas. In de wei krijgt mijn paard dan ook een vliegenmasker om zonder oren. Op stal is deze af. In de wei gaat het goed en mijn paard heeft er geen last van. Alleen met het masker op in de wei gaat prima!
http://www.ruitersport.com/vliegenmaske ... i-394.html

R_achelll_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:38

Mijn pony had vorig jaar precies het zelfde , dikke ogen enz
we zijn er toen mee naar de dierenarts gegaan en die gaf een speciaal zalfje wat je dan elke dag in zijn ogen moest doen! Toen ging het uiteindelijk weg
Om het te voorkomen hebben wij nu een vliegennetje voor over zijn ogen bij de ruitershop gekocht
Hopelijk kun je er iets mee

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:39

Mijne heeft het ook. Looopt overdag met een vliegenkap.
En als we hem binnen zetten en zijn ogen tranen nog een beetje, maken we ze schoon met (eerst gekookt) water Lachen

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:58

Gewoon een masker om doen. Hiermee blijven zijn ogen goed beschermt tegen stof en vliegjes.

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:04

Die van mij heeft er ook last van. Het masker is voor hem een uitkomst. Ik doe het 's morgens aan voor hij naar de wei gaat, 's avonds laat doe ik 'm af.

Gezwollen oogjes kan je behandelen door ze schoon te maken met gekookt (en afgekoeld!!!) water. Dat helpt bij mijn pony heel goed. Zalf werkt ook wel, alleen blijven er altijd restjes achter, waar de vliegen dan weer op gaan zitten.

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 15:12

meggiemeg schreef:
Mijn paard is ook zeer gevoelig voor vliegjes rond de ogen, na een paar dagen zijn de ogen dan ook ontstoken als ik niet oppas. In de wei krijgt mijn paard dan ook een vliegenmasker om zonder oren. Op stal is deze af. In de wei gaat het goed en mijn paard heeft er geen last van. Alleen met het masker op in de wei gaat prima!
http://www.ruitersport.com/vliegenmaske ... i-394.html

Moet dit vast aan een halster of kan je het zonder halster ook aandoen?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:26

Het mooie van dit masker is dat je deze zonder halster ook kunt gebruiken. De sluiting is met klittenband bij de kaak, zie de foto

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:29

Hoi!

Mijn paard moet nu helaas ook dag en nacht met halster om. Ik heb een stuk klitteband op het halster laten zetten (op het stuk dat achter de oren langs gaat. Daar waar die aan de ring zit los laten halen en dan niet meer vastnaaien, maar daar dus klitteband tussen zetten, zodat je hem om de ring vast kunt maken... vaag verhaal, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel). Niet een al te groot stuk. Overlapping van een cm of 4. Af en toe toch nog even lostrekken, omdat klitteband als het lang op elkaar zit toch ook best stevig wordt.

Wat ook goed tegen de dikke ogen helpt is deppen met een theezakje. Gewoon water koken, thee zakje met gewone thee erin, laten trekken, laten afkoelen en daar voorzichtig de ogen mee deppen. Het looizuur in de thee helpt tegen de irritatie. Klinkt als een idioot middel, maar het werkt echt en is me door een DA aangeraden.

Heel veel succes en beterschap voor je paard.

Evikes schreef:
Mijn nieuwe paardje (check mijn profiel Knipoog) heeft erg veel last van de vliegen.

Als het echt heel warm is en er veel vliegen zitten moet hij een exceemdeken aan omdat hij anders vol bultjes staat van de vliegenbeten enzo. Hij is er licht allergisch aan.

Nu, als het wat kouder is, doe ik dat deken af. Alleen blijft hij aan zijn ogen last hebben. Ze zwellen op, zien rood en er komt veel vocht uit.

Wat kan ik daaraan doen? Zalfje als hij het heeft? En ter voorkoming?

Ik ben niet zo voorstander van een netje aan het halster. Dit omdat ik halsters nooit aanlaat omdat ik een paard ken die door een halster verongelukt is.

Andere ideeën dus Lachen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:32

Die van mij lopen zomers ook met een vliegenmasker op en zonder halster. Blijft bij de ene altijd goed zitten en bij de ander heb ik een andere gekocht die elastiek heeft en dus minder gemakkelijk af komt bij bijv. rollen... Gewoon even kijken welke het meest geschikt is voor die van jouw, want er zijn vele soorten en merken te koop...

Bambi_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:43

Die van mij loopt met zo'n ding,die je aan het halster vast moet maken, met van die touwtjes eraan.Dat helpt ook heel goed.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:24

Ik heb ook een vliegennetje wat je zonder halster kunt gebruiken. Zijn best goedkoop en natuurlijk erg handig Lachen

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:53

x_Irisje_x schreef:
Mijne heeft het ook. Looopt overdag met een vliegenkap.
En als we hem binnen zetten en zijn ogen tranen nog een beetje, maken we ze schoon met (eerst gekookt) water Lachen
zo doen wij het ook Ja

rosamuskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 07:57

Zo weer wat geleerd die van het theezakje kende ik nog niet

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:08

idd een vliegenmasker om doen in het land. en als de ogen wat ontstoken zijn schoonmaken met water. als het heel erg is, kan je bij de da er een zalfje voor halen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:09

Afbeelding

De bontrandjes sluiten mooi aan en zoals je ziet geen halster nodig. Zitten geen oren aan deze, maar daar heeft ze ook geen last van.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:11

Mijn paard krijgt onstoken ogen van de vliegen dus krijgt hij een vliegenmasker om.Lachen Eentje zonder oren en merkloos:) past goed en blijft omzitten. Ik hoef er geen halster overheen te doen:).

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:14

sluit eigenlijk helemaal aan bij mijn topic >>>zonnebril voor paarden Lachen