Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Essssss schreef:In een andere groep is al geprobeert, lukt ook niet jammer genoeg.
Met een ander paardje staan is wel een goede tip, daar heb ik wel wat aan. Ik ga het morgen met de manege-eigenaar over hebben.
Zou je shetlander graag willen meenemen, maar ik denk dat ik dan flink wat te bespreken heb met me ouders, haha. Maar er staat wel een shetland kudde naast de manege, waar me paard zich altijd voor uitsloofd. Ik weet niet of het bij de manege hoort, maar ik kan het vragen. Dat zou misschien ook kunnen gaan.
(deze ponytjes komen van inbeslagnames enzo, dus ik ben geen handelaar hoor!) 

. Lees Kukkies verhaal
. 
Emma82 schreef:Wat een lastig probleem!! Je paard heeft zo al heel wat vervelende dingen meegemaakt!!
Misschien zou je op stal je paard kunnen laten wennen aan de andere paarden en met name aan de leider van de kudde. Meestal als een paard door de leider geaccepteerd wordt, dat de rest van de groep je paard ook accepteerd.
Als je je paard op stal een tijdje naast de leider zet, kijken hoe dat gaat??
Als dat goed gaat je paard en de leider een keer samen buiten zetten (wel gescheiden), kijken hoe dat gaat etc???...
Weet niet of dat gaat werken hoor, maar misschien nog het proberen waard..
Veel succes!!