Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
)

Yinari schreef:Ik heb al jaren shetlanders, en mijn ervaring is dat ze erg laat verharen. Twee van mijn pony's zitten momenteel ook nog half in hun winterhaar, vooral op de buik en billen. De hals en borst zijn mooi glad.
Dit gaat bij ons elk jaar zo en uiteindelijk gaat het er netjes af, meestal zijn ze bij mij begin juli glad.

, kun je niet eens samen met hen een oplossing bedenken? Of staan ze er echt helemaal niet voor open? Yinari schreef:Yep! Halsjes zijn helemaal glad, net zijde.
Buikjes zijn nog ingesteld op middenwinter
Trouwens, die pony heeft het niet fijn daar zeg, kun je niet eens samen met hen een oplossing bedenken? Of staan ze er echt helemaal niet voor open?

) Zijn ouders willen de shet ook niet weg, omdat mijn neef dan niets meer heeft om zich mee bezig te houden.
liljebo schreef:ff offtopic... erg ellendig voor de shet met zo'n baas. Persoonlijk vind ik niet dat je de zorg voor een dier zonder begeleiding aan iemand met een handicap kan overlaten. Maar dat is natuurlijk niet jou fout, maar helaas van zijn ouders. Ik begrijp hun standpunt wel, maar een pony is geen stuk speelgoed of hebbeding.
Maar goed... dat wat off topic en meer afreagéren, want ik begrijp goed dat jij het beste wil
Wat het verharen betreft... ik heb er hier eentje, een minishet, die elk jaar rond deze tijd wat weg heeft van een zwaar versleten teddybeer. Grote vlakken met zomer haar, grote vlakken winter haar, en een mengelmoes van kleine vlekken winter en zomerhaar op zijn kont. Hij is kerngezond, ontwormd, krijgt lijnzaadolie(al lang) en mineralen en vitaminén. Maar hij ziet er evengoed niet uit. Maar dit heeft hij dus elk jaar.
Goed dat ik het weet van het verharen, want ik wist dus niet dat het bij shets zo kon verschillen... Mijn pony verhaart heel erg gelijk, niet zo met plekken. Daarmee dat ik het zo raar vond.