2paards vrachwagentje (tweedehands) waar kan ikeen goede vin

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PHomburg

2paards vrachwagentje (tweedehands) waar kan ikeen goede vin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 06:35

Ik ben opzoek naar een 2paardsvrachtwagentje.
Het liefst een gebruikte maar ook weer een niet al te oude. (niet veel ouder dan 10-12 jaar)
Heeft iemand tips waar ik kan kijken, niet dat je er een koopt en je paard door de bodem zakt Knipoog
Ik heb al op marktplaats gekeken maar zijn vaak hele grote vrachtwagens of hele oude.
Mijn paard is niet zo braaf onderweg dus moet wel een stevige wagen hebben Haha!

Ik hoor graag van jullie, hoop dat jullie wat tips voor me hebben, bedankt.

Groetjes,
Patty

BabbieB

Re: 2paards vrachwagentje (tweedehands) waar kan ikeen goede vin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 06:37

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:51

Wat is je budget? Hoe handig bent je?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:59

wil je er maar 1 paard in of 2?

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:47

Blijft lastig, ze zijn er, maar niet in overvloed en de kwaliteit van de meeste aangeboden wagens is matig. Eigen ervaring van begin dit jaar (heb een aantal op mp, aangeboden voertuigen bekeken).
Veel hebben groot onderhoud nodig aan de wagen en opbouw.
Ook zijn er veel, die een chronisch gebrek aan motorvermogen hebben. 68pk en dan wel bijna 3,5 ton.

Uiteindelijk maar een trailer + trekauto gekocht, ook omdat ik dat paardenwagentje niet op de stal kon neerzetten en ook niet het hele jaar op straat wil zetten.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:46

kleinsman in Benteloo, betrouwbaar en goed adres, kunnen ook voor jou een wagen zoeken en die verbouwen voor je.
nuyts heb je ook nog, net als jwrtrucks, net als jk horsetrucks, net als roelofsen raalte.
Welke ook goed is, is Verstraten in Zeeland, plaatsje Zeeland wel te verstaan.
Sommige bedrijven zijn niet even betrouwbaar, maar ja dat heb je in iedere handel.
Het e.e.a. hangt wel mede af van je budget, hoeveel paarden/pony's, hoeveel kun (en wil) je zelf doen.

PHomburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 06:35

josie schreef:
kleinsman in Benteloo, betrouwbaar en goed adres, kunnen ook voor jou een wagen zoeken en die verbouwen voor je.
nuyts heb je ook nog, net als jwrtrucks, net als jk horsetrucks, net als roelofsen raalte.
Welke ook goed is, is Verstraten in Zeeland, plaatsje Zeeland wel te verstaan.
Sommige bedrijven zijn niet even betrouwbaar, maar ja dat heb je in iedere handel.
Het e.e.a. hangt wel mede af van je budget, hoeveel paarden/pony's, hoeveel kun (en wil) je zelf doen.

O bedankt ga ik eens op internet zoeken , zoals anemone en roelosen raalte dat ken ik allemaal wel maar die andere niet. Ik wil er 2 paarden in kunnen hebben en zelf ben ik niet super handig in de zin van dat ik zo'n wagen kan opknappen.
Bedankt voor je info

PHomburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 06:37

cissy schreef:

Een vrachwagentje voor 2 paarden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 06:45

PHomburg schreef:
cissy schreef:

Een vrachwagentje voor 2 paarden.

Hoeveel budget? Wat voor paarden?
Zelfs die hele mooie (en dure) Anemone wagentjes (Roelofsen, JWR en Nuyts hebben die ook) hebben maar ong. 1200kg laadvermogen. Daar moet alles in en voor een beetje normaal paard (600 - 700kg), een mens en alle zooi moet je rekenen op 800 - 1000 kg. Dat ga je dus heel vaak niet redden. Zorg dus dat je:
A) exact weet wat je paarden wegen.
B) weet wat ALLE zooi weegt die je meesleept.
C) dat je daarna nog minimaal 5 - 10% van je laadvermogen over hebt, je wilt immers ook je brandstoftank gevuld hebben!!!

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 06:55

Ooit een mooie Renault Master (huur) gereden met paardenopboouw ergens vorig jaar. Was wel comfortabel en reed super met 1 paard. 2x een kasteel als dat van ons, zit je al op 1500kg

Toen ik vorig jaar ook rond keek, zag ik ook dat de meeste oudere wagentjes niet zo gek hoog waren. Vele zijn 2,10 - 2,20, dan staat een paard als dat van ons met zijn oren platgedrukt tegen het dak, dat wil je niet.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:41

Ik neem aan dat je een vrachtwagentje bedoelt van <3500kg ? Ik heb zo'n ding vroeger gehad, net gekeurd toen ik hem kocht- bij de volgende keuring was hij rijp voor de sloop en heb ik een week mezelf voor de kop geschopt omdat ik daar ooit mijn paarden in vervoerd heb, zo gevaarlijk was het. Er was dus ws mee "gesjoemeld" bij de keuring.

Wil je dit echt ? doe dan aub een aankoopkeuring ! Achteraf voldoen velen niet aan de eisen, ga maar na, 2 paarden van 600kg is al 1200kg, blijft maar weinig over voor het chasis. Kan ook niet, vaak ben je in overtreding, en in dit geval niet voor niets.