Ruiterpadengids Drenthe: welke bevalt beter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Malin

Ruiterpadengids Drenthe: welke bevalt beter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 12:14

Hallo bokkers,

We gaan deze zomer met de manege op ponykamp naar Een (Noord Drenthe). Aangezien we er nog nooit geweest zijn, willen we een boekje aanschaffen met ruiterroutes in die omgeving. Behalve de kaarten van Staatsbosbeheer hebben we dan de keuze uit twee ringbandboekjes:

1. De Men- en Ruitergids van recreatieschap Drenthe (11 losbladige overzichtskaarten, 8 gedetailleerde gebiedskaarten) a E25

2. De Ruiter- en Menroutes van de Vereniging Paardentoerisme Drenthe (dertig losbladige kaarten en 10 bewegwijzerde dagroutes) a E10

Mijn vraag: wie heeft er ervaring met (een van) beide boekjes en kan aangeven welke het handigst gebleken is? Ikzelf vind het verschil in prijs nl. nogal opvallend...
Alvast bedankt voor jullie tips!

Cheveyo

Re: Ruiterpadengids Drenthe: welke bevalt beter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:16

ik kijk even mee Knipoog

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:12

ik heb ervaring met de 2e. Er staat heel veel info in over de verschillende routes, wij hebben hem thuis liggen. We gingen regelmatig met de huifkar op vakantie en dan zijn bv. wegversmallingen enz heel belangrijk.

Hij is heel gedetailleerd met een uitgebreide omschrijving van verschillende routes en obstakels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:17

Ik volg dit ook even. Mijn paarden staan in hetzelfde bos als het ponykamp in Een.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 10:42

Ik heb ervaring met de 2e, en die vind ik erg handig!

Volgens mij is jouw eerste de nieuwe uitvoering, ze hebben nl net een paar weken geupdate Lachen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:11

Malin schreef:
Hallo bokkers,

We gaan deze zomer met de manege op ponykamp naar Een (Noord Drenthe). Aangezien we er nog nooit geweest zijn, willen we een boekje aanschaffen met ruiterroutes in die omgeving. Behalve de kaarten van Staatsbosbeheer hebben we dan de keuze uit twee ringbandboekjes:

1. De Men- en Ruitergids van recreatieschap Drenthe (11 losbladige overzichtskaarten, 8 gedetailleerde gebiedskaarten) a E25

2. De Ruiter- en Menroutes van de Vereniging Paardentoerisme Drenthe (dertig losbladige kaarten en 10 bewegwijzerde dagroutes) a E10

Mijn vraag: wie heeft er ervaring met (een van) beide boekjes en kan aangeven welke het handigst gebleken is? Ikzelf vind het verschil in prijs nl. nogal opvallend...
Alvast bedankt voor jullie tips!

De goedkoopste (die van 10 euro) is tevens de verouderde versie. Deze was vroeger €19.95, maar hebben ze in prijs verlaagd, omdat het een oude versie is en de nieuwe versie al uit is.
Je eerste optie (die van 25 euro) is dus de nieuwe ruitergids Lachen