Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar dit is de enige oplossing! Wat je met losrijden niet accepteert moet je in de ring ook niet accepteren, dus toch die tik bij geven en dan maar een onderdeel verprutsen, als dat al het geval zou zijn.

)Miss_Montana schreef:Sorry maar vind het echt raar als een paard zou denken: 'Oh, ik kan hier niet op m'n lazer krijgen dus ga ik maar op m'n slechtst lopen'. Zo denken paarden niet, mensen zijn mss wel zo achterbaks maar paarden zijn echt niet zo. Ik denk idd zoals TS zegt dat het probleem bij de ruiter ligt (zoals in veel gevallen). Mss ben jij wel té gespannen of rij je net anders zodra de wedstrijd echt is begonnen? Dus zoek het eerst daar voordat je het paard de schuld geeft.
@TS: Als je paard het wel doet vanwege de zweep, mss zou je dan buiten de wedstrijden om minder met de zweep moeten trainen? Een paard moet toch zonder zweep ook normaal moeten kunnen functioneren.
Elisa2 schreef:Nee dat denkt een paard ook niet,wel voelen sommige aan als je de aandacht er minder bij hebt.Zit ook een beetje in het karakter.Sommige werken alleen goed als ze echt moeten en anderen doen weer erg graag hun best.Sommige zijn lui en anderen weer heet.
CD28 schreef:Meestal denk je als ruiter dat je hetzelfde rijdt maar ongemerkt heb je toch een stukje spanning zodra je de ring in rijdt. Ik zou je paard aan het werk zetten in de tijd dat je moet wachten tot je aan de proef kunt beginnen. Zodra je de ring in bent direct een volte gaan galopperen. Niet te lang door gaan maar vlot weer terug nemen en de andere kant een galopje meenemen. Ook afwenden en een pasje wijken. Niet braaf rondjes gaan draven want dan zakt hij in. De baan verkennen kan ook rustig in galop. Ik doe dit tegenwoordig bij mijn paard en het werkt echt! Hij blijft attent en loopt super door de proef.
. Een schup onder me kont
woeliej schreef:CD28 schreef:Meestal denk je als ruiter dat je hetzelfde rijdt maar ongemerkt heb je toch een stukje spanning zodra je de ring in rijdt. Ik zou je paard aan het werk zetten in de tijd dat je moet wachten tot je aan de proef kunt beginnen. Zodra je de ring in bent direct een volte gaan galopperen. Niet te lang door gaan maar vlot weer terug nemen en de andere kant een galopje meenemen. Ook afwenden en een pasje wijken. Niet braaf rondjes gaan draven want dan zakt hij in. De baan verkennen kan ook rustig in galop. Ik doe dit tegenwoordig bij mijn paard en het werkt echt! Hij blijft attent en loopt super door de proef.
zoiets heb ik gedaan. Op inrij velt veel aan het schakelen geweest en ging heel goed. Dus in de ring nog even een paar keer vooruit rijden en weer terug en hij reageerde nog niet half zo goed...
. Ze loop lang niet zo fijn als thuis, maar ze loopt tenminste en daar ben ik al blij mee
.
) het tweede proefje had hij zo iets van ik heb al hard genoeg mijn best gedaan en ´het is zo warm baas` dus toen was ie behoorlijk sloom (hadden 176 punten
) ben er niet achter hoe ik hem ook het 2de proefje actiev kan houden ik denk dat ik maar wa rustiger los rij Felien_Kyra schreef:Zelf lekker actief zijn en anders met spoortjes rijden ofzo en met zweep of alleen met zweep ofzo....
Succes ermee