bij een vriendin van mij staat een veulen dat is agestoten door zijn moeder
hij is nu ong twee maanden oud denk ik. dat meisje nam me mee naar hem toe toen hij al 3 weken oud was en ik mocht helpen met hem opvoeden.zijn moeder staat met een ander paard daar in een weiland en heeft hem toen hij twee dagen oud was aan zijn nekvel door de wei geslingerd en is samen met dat andere paard eroverheen gaan banjeren. ondertussen ziet hij er weer goed uit en zijn zijn verwondingen genezen.
hij begint al behoorlijk goed brokken te eten
en krijgt van zijn eigenaar ook nog een paar keer perdag van die speciale melk.ik ga haast elke dag naar hem toe speel met hem en doe een poging hem een beetje manieren bij te brengen.
hij loopt al vlekkeloos aan het touwtje mee en vertrouwd me ook al behoorlijk. hij loopt me overal achterna en komt dan steeds tegen me aan staan.
nu hij wat ouder, groter en zekerder van zichzelf begint te worden wordt hij ook behoorlijk baldadig. hij komt dan in volle galop op mij of anderen die met hem komen spelen afrennen en stijgert dan tegen je aan als je hem niet optijd wegduwd. ik zie op de manege waar ik werk veulens dat ook wel doen bij hun moeder en andere veulens maar ik ben niet zo stevig als die merries.
hij gaat met de dag vooruit en gedraagd zich opzich heel goed maar ik heb er geen zin in dat als ik hem niet aan zie komen dat hij in een keer met volle vaart tegen me aan beukt... en dan is hij nu nog niet zo heel groot. dus ik hoop dat iemand een handige manier weet om hem dat nieuwe spelletje af te leren of mischien heb je/ heb je gehad of ken je iemand met een afgestoten veulen.
groetjes merel
hij is bdw heel erg lief en heet dapper:D dat vind ik wel bij hem passen