1 Van mijn jonge merries heeft voor ijzers maar achtere niet ze heeft zo ook helemaal niet nodig nog, nu mijn vraag was, ik ga wedstrijden rijden met haar maar ze heeft alleen voor ijzers er zitten ook stift gaten in mijn hoefsmid zegt dat je gewoon kan rijden met alleen stiften voor...
Ik dacht juist dat dat niet kon omdat ze dan de voorbenen vast zet en de achterbenen wat losser.. Weet iemand hier raadt mee of rijdt zelf alleen met stiften voor??!?!?!
Lijkt mij geen probleem hoor! Zolang je in de ijzers die ze wel onder heeft, stiften doet is er niks aan de hand. Ik zou in ieder geval niet op (voor)ijzers starten zonder stiften.
Ik heb voor het springen ook achter ijzer onder laten slaan. Ben niet z'n fan van het doorglijden
Maar het ligt er maar net aan hoe vast je paard op zijn benen staat. Ik ben vorig jaar alleen voor met ijzers en stiften gestart in het B springen, Moos had er toen geen problemen mee.
Opzich alleen voor stiften is geen probleem. Je moet alleen even kijken of hij achter stevig blijft staan. Maar dat heeft niets met de stiften voor te maken...
Bij het springen op gras rij ik alleen met rondom stiften, ben een paar keer ongenadig onderuit geschoven op blote voeten; dan word je toch wat angstig/ voorzichtig
Ik zou met springen echt wel ijzers achter eronder laten slaan en stiften erin, zeker in de hogere klassen. Anders wordt je paard onzeker met springen en weigerd eerder.
Ja dat begrijp ik, ze heeft alleen vroeger vast gezeten met haar achterbenen dus ze is niet zo lief bij haar achterbenen met optillen enzo ben nu wel goed aan het oefenen maar deze merrie moet nu echt uitgebracht worden mijn hoefsmid zei dus dat ik gewoon met dr kan starten met eerst eeven alleen ijzers voor.. dat dat geen probleeem was maja goed ... ik hoor van veel dat het wel kan dan zal het dus wel kunnen ...