Veters in laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janientje

Veters in laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 09:24

Ik kon er niks over vinden, maar hoe zitten veters in laarzen?

Ik wil de Mountain Horse Sporive's kopen, maar mijn oog is gevallen op de Caliber. Wat een mooie laars zeg!
In ieder geval, gaat er niet constant zand ed tussen de vertertjes zitten? En heeft het eigenlijk wel nut, of zit het er voor de sier?

Je hoeft niet alleen een reactie te plaatsen met ervaring over de Calibers, mag ook met andere laarsen met veters, graag zelfs! Haha!

Phrono

Re: Veters in laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 14:42

Ik heb Derby's met veters. Mijn eerste paar mét veters, en bevalt zeer goed. Je kan ze eigenlijk nog meer passend maken, door de veters strakker te zetten waardoor ze mooier aansluiten om je voet. Ik vind het handig, want ik slofte snel uit mijn laars. Nu heb ik dat niet meer. Lachen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 14:44

Ik heb ook Derbys maar dan met een stiek ipv. veters werkt super en ook met het in je laars komen is het een uitkomst wel moet ik de stieken om het halfjaar/jaar vervangen

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 16:44

Ik heb laarzen van recteline met vetertjes en achter rits maar volgens mij heeft het geen nut en is het meer voor de sier ik heb ze in iedegeval nooit verandert en er kom geen zand in want daaronder zit het namelijk gewoon dicht..

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 16:56

bij mij zit er een stofje onder

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:29

ik denk dat ze dat bedoeld hoor Knipoog

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 09:05

Maureenn schreef:
Ik heb ook Derbys maar dan met een stiek ipv. veters werkt super en ook met het in je laars komen is het een uitkomst wel moet ik de stieken om het halfjaar/jaar vervangen

Ja die van mij zijn ook elastiek idd Lachen

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 09:06

Roelke_ schreef:
Ik heb Derby's met veters. Mijn eerste paar mét veters, en bevalt zeer goed. Je kan ze eigenlijk nog meer passend maken, door de veters strakker te zetten waardoor ze mooier aansluiten om je voet. Ik vind het handig, want ik slofte snel uit mijn laars. Nu heb ik dat niet meer. Lachen

Dit heb ik dus ook idd. Ben daarom ook erg blij met de veters erin Ja

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 11:44

Ik heb die Derby's ook. De soft jumper.
Het is een goede manier om me aan mijn voornemen er alleen mee te rijden te houden. Haha!
Longeren ermee moet je echt niet doen, heb je natte voeten en er komt inderdaad zand tussen wat er moeilijk weer tussenuit gaat.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:03

Rytm schreef:
Ik heb die Derby's ook. De soft jumper.
Het is een goede manier om me aan mijn voornemen er alleen mee te rijden te houden. Haha!
Longeren ermee moet je echt niet doen, heb je natte voeten en er komt inderdaad zand tussen wat er moeilijk weer tussenuit gaat.

Ik heb ook de Derby soft jumper en ik longeer er ook gewoon mee. Ik heb een jong paard die ik voor het rijden eerst altijd 10 minuutjes longeer & een bak met flink wat zand Clown Maar geen last van

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:30

ik heb nu cavallo met elastiek veter dat is echt super nooit afgeknelde voeten Lachen
ook heb ik laarzen gehad met normale veter maar dat knapte steeds bij mij. heb hele smalle voeten dus veters moesten goed strak alleen konden ze dat niet aan

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:40

Ik heb de Petrie Glasgow, die hebbene en vetertje aan de voorkant maar deze is elastiesch. Zowiezo is deze laars bij de enkel smaller.

Ik vind het wel fijner, de pasvorm is net wat nauwkeuriger.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:44

Ik heb ook een veterlaars maar met een veter die niet te strikken is maar elastisch, voor op de voet, achterzijde heeft een rits. Dankzij het elastische deel kom je er makkelijker in met je enkel en wbt zand ed is mij nog niets bijzonders opgevallen. Heb daar nooit last en ik ben toch niet zo zuinig op de laarzen als ik zou moeten zijn.
Overigens vraag ik me wel af waar ik zo'n elastische veter weer kan krijgen als er een stuk gaat, lijkt me niet zo makkelijk verkrijgbaar.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:47

anneliesijdj: jawel gewoon bij de ruitershop, die zet ze er voor je in

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:52

Ow, elke ruitershop?

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:33

Ik ben naar de ruitershop waar ik mijn laarzen heb gekocht gegaan en die zette er dan een nieuwe stiek in voor 5 euro

Nu is mijn rits kapot dus die breng ik ook gewoon naar hem

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:15

Gewoon vastknopen in een dubbele strik denk ik

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:13

dat gaat moeilijk met stieken waar je geen uit einden aan ziet en die slijten en niet gewoon los gaan

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:37

Ik heb nu elastieken veter erin. Heb nooit last van gehad dat er zand tussen kwam en dit is al mijn 3e paar met veter (en rits). Ik heb er ook een gewone veter bij gekregen. Als je die erin doet kan je hem zo strak doen als je zelf wilt. Met elastiek niet, maar ik vind ze met elastiek prima zitten Lachen

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:27

ik heb ook nooit last met zand of water. Ben echt blij een voor al elastiek zit fijn

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 17:27

Ik heb de Derby soft jumper met veter. Voor zo ver ik weet hebben ze bij mij niet echt nut, heb ze iig nog nooit strakker of losser gedaan ofzo.
Het enige 'vervelende' wat ik vind is dat ik even stro ga halen, dat dat direct tussen de veters blijft zitten, maar verder niks last mee, ook niet met longeren ofzo.

Lisaa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:09

kan er eigenlijk geen nadelen over bedenken Knipoog
het gaat gewoon om smaak !!

Roxyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:23

ik heb waldhausen met veters, bij mij is het elastiek zonder een eind zeg maar, en er zit een stof onder

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:25

Ik heb de Moutain Horse Caliber heerlijke laarzen!! Echt heerlijk zacht leer en makkelijk te onderhouden

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:28

Ik heb petrie met veters, nouja elastiek. Maar ik kan er niks mee dus dat is puur voor de sier. Onder de veters zit trouwens ook gewoonm dichtgestikt leer dus geen losse flap ofzo.
Er kan dus geen zand in je laars komen en ook geen water..