Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Geniepig strip (cartoon) lachje!!!
). Het enige dat bij mijn paardje hielp was kopstuk van het 'bakstuk' losmaken en het kopstuk voorzichtig om de hals halen en vastmaken aan bakstuk. Dit was de enige manier waarop ik haar te pakken te kon krijgen. Al moest ik dan wel echt bij d'r schouder staan anders ging ze er alsnog vandoor
Lien2 schreef:En als iemand anders (die niets weet) het halster omdoet? Misschien heb jij nu al zoveel spanning bij jezelf opgebouwd rondom het issue halster dat je pony dat voelt en denkt "tjuus, ik ben weg!"
aslo schreef:Halster in je rechterhand, kopstuk en neusriem tegelijk vasthouden. In je linkerhand wat lekkers (links naast je paardje gaan staan dus). Hij mag alleen het lekkers pakken via de opening van de neusriem (beetje lastig uitleggen). Hij moet dus zijn neus in de neusriem steken om het lekkers uit je hand te pakken. Op het moment dat hij dit doet, schuif je met je rechterhand het kopstuk over zijn oren en klaar is kees. Dit herhaal je een aantal malen , dwz iedere dag een keer. Je zult dan (normaliter) al gauw zien dat je paardje graag zijn halster om wil. Dan af gaan bouwen, ene keer wat lekkers, ander keer niet. Totdat je helemaal niets lekkers meer nodig hebt. Op deze manier leuk voor je paardje en leuk voor jezelf, geen stress. Je paardje gaat het halster associeren met iets leuks/lekkers. Probleem opgelost.
maja valt altijd te proberen
beestenfreak schreef:aslo schreef:Halster in je rechterhand, kopstuk en neusriem tegelijk vasthouden. In je linkerhand wat lekkers (links naast je paardje gaan staan dus). Hij mag alleen het lekkers pakken via de opening van de neusriem (beetje lastig uitleggen). Hij moet dus zijn neus in de neusriem steken om het lekkers uit je hand te pakken. Op het moment dat hij dit doet, schuif je met je rechterhand het kopstuk over zijn oren en klaar is kees. Dit herhaal je een aantal malen , dwz iedere dag een keer. Je zult dan (normaliter) al gauw zien dat je paardje graag zijn halster om wil. Dan af gaan bouwen, ene keer wat lekkers, ander keer niet. Totdat je helemaal niets lekkers meer nodig hebt. Op deze manier leuk voor je paardje en leuk voor jezelf, geen stress. Je paardje gaat het halster associeren met iets leuks/lekkers. Probleem opgelost.
sommige paardjes zijn daar te slim voormaja valt altijd te proberen
Essie73 schreef:Nou vanavond jullie tips proberen toe te passen. Helaas zonder resultaat. Ik probeerde zachtjes het halstertouw om haar nek te leggen en Madam was er alweer vandoor GRRRRR $#^%%^(*
Ze was vanavond zoiezo ontzettend schikkerig, leek wel een paard wat voor het eerst in handen kwam, niet normaal meer
PVD Kan dit met haar dracht te maken hebben????