Tranen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

emmiehil

Tranen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 19:17

Goede bekenden van mij hebben een paard dat op wei staat vlakbij mijn huis. Ze staat daar met drie koeien, ze was vroeger een fokmerrie maar is nu een beetje op leeftijd dus met pensioen. Ik kom haast iedere dag naar haar toe en knuffel haar dan altijd en geef wat lekkers. Maar vandaag heb ik het voor het eerst gezien: ze traant. Het komt niet met stromen uit haar ogen lopen maar wel af en toe een druppel. Is dat erg? Misschien is het wel niks maar het kan net zo goed iets in haar oog zijn dat niet in de haak is, dus weten jullie misschien iets?

A_mieke

Re: Tranen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 22:22

Mijn paard en de andere paarden die in de wei staan tranen ook. waarschijnlijk van de wind.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 22:23

Of van de vliegen, nu het mooi weer is komen de die ook weer langs.
In principe is het niet zo heel erg, als het maar wel ophoud. Anders kan hetook een teken zijn dat het oog of traanbuisje ontstoken is.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 22:28

Een paard dat echt traant, heeft meestal iets aan zijn ogen.
Dat kan eigenlijk van alles zijn. van tocht, wind, of misschien wel een vuiltje in het oog.Als het erger word dan is schoonmaken met gekookt ( En daarna natuurlijk afgekoeld) water vaak al voldoende om het te verhelpen. Blijft het probleem dan heeft de dierenarts er een zalfje voor. Is het erg dan zie je vaak een soort van streep van vocht uit het oog langs het hoofd van het paard lopen.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:00

Zoals de rest zegt zal het idd wel een vuiltje ofiets zijn. Idd even schoonmaken met afgekoeld gekookt water, hierdoor zitten er geen bacterieen in het water. Dit elke dag herhalen, het liefst 2x per dag en dan word het vanzelf minder als het goed is. Zo niet, even de dierenarts ernaar laten kijken. Ik heb dit ook een keer bij een paard gehad dat ik toen verzorgde, bij hem ging het over door het schoonmaken. Veel succes ermee

emmiehil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 19:31

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Maar het paard is niet van mij, de eigenaar ken ik wel maar dat is een oude meneer die graag zelf de verzorging van zijn paard doet en liever niet heeft dat iemand zich ermee bemoeit. Maar ik zal toch eens kijken of het blijft aanhouden. Allemaal hartstikke bedankt!!

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:47

wij maken vaak schoon met kamillethee of ogentroost

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 08:27

Je zegd dat je er dagelijks langs komt en de pony dan ook knuffeld. Een kleine moeite lijkt mij om dan een beetje water met een watje of doekje mee te nemen en zijn ogen even schoon te maken.Ik denk dat de "goede bekende" daar toch geen bezwaar tegen zal hebben?

emmiehil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-08 12:28

wat is ogentroost?

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:26

Nee volgens mij kan het geen kwaad, als je de ogen goed schoon houd is het volgens mij geen probleem..

Het kan ook door de wind komen en omdat het paard al op leeftijd is hebben ze daar vaker last van