Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en als je er een veulen bij hebt is het wat simpeler en weet je het wel maar ja dit had niemand verwacht...

Lindy1982 schreef:Ik ben ook wel benieuwd wij zaten hier namelijk hier met de zelfde vraag.. maar zonder zadel Kim horsez lijkt mij niet verstandig als je paardje al een tijdje stil heeft gestaan want de merrie is dan ook voor het eerst zonder veulen lijkt me niet de juiste keuze.. in de bak is dan het veiligst.. i.p.v langs de weg..
maar ik zet hier even een stipje ben benieuwd gezien mijn merrie 2 juni bevallen is..
wanneer kan ik beginnen met losgooien, longeren, rijden.. etc etc
ben benieuwd naar de reactie's

mylo schreef:Bedankt voor de tips.
Helaas voor mij geen veulen dus ook geen probleem met veulen tijdens het rijden.
Deze week weer gelongeerd. Ging super. Merrie had er weer echt zin in. Eind volgende week weer rustig rijden.
Zonder zadel zal niet gaan daar is de merrie heet voor.
Ook is de merrie niet schraal doordat ze geen veulen meer heeft is er ook geen melk productie wat natuurlijk veel energie weg neemt.

dus we zijn begonnen met 5 a 10 minuten losgooien in de bak ( ze staat gewoon 24/7 op het land hoor ) Dit weekend beginnen we met longeren 10 a 15 min.. Daarna gaan we er op alleen stappen voor 10 a 15 min en zo bouwen we het op.. Het veulen is 2 juni geboren
x_soofjuhxXx schreef:gefeliciteerd met het veulen^^ het ligt er natuurlijk ook aan hoe lang je haar hebt doorgereden in de drachtigheid... als je 3 maanden van tevoren ben gestopt met werken (overdreven) moet je natuurlijk langzamer opbouwen;)