overgevoelig voor Atex daas?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

insun

overgevoelig voor Atex daas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 22:03

Na het gebruiken van Atex daas heeft mijn paard ietwat gezwollen plekken en vegen op z'n huid. Zelfs nadat ik hem na het rijden gewassen heb.
Ik heb het nu 2 x gebruikt en 2 x heeft hij deze symptomen, die hij nog nooit gehad heeft. Ook niet na gebruik van andere vliegenmiddelen. Hij heeft er geen jeuk aan en de plekken zijn ook niet pijnlijk.
Heeft iemand van jullie dezelfde ervaring, is het van voorbijgaande aard of is het blijvend en moet ik maar weer op zoek naar een ander goedwerkend middeltje?

Egni

Re: overgevoelig voor Atex daas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 10:15

paard van mijn zus heeft het ook, die krijgt overal bulten en wel jeuk. Ik zou het niet meer gebruiken, het kan best nog erger worden daardoor.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:19

wat wel helpt is om de spray op een natte spons te spuiten en daar je paard dan mee in te smeren.
veel paarden reageren op de bestanddelen die in de sprays zitten,verdun je het dan gaat het vaak wel goed

insun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 19:38

ellepel schreef:
wat wel helpt is om de spray op een natte spons te spuiten en daar je paard dan mee in te smeren.
veel paarden reageren op de bestanddelen die in de sprays zitten,verdun je het dan gaat het vaak wel goed

Ellepel, dat had ik al gedaan. Waarschijnlijk is dat dan de reden dat hij er minder gevoelig op reageert dan het paard van de zus van Egni.
In ieder geval bedankt dat je met me meedenkt! Ja

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 19:40

ik weet dat in veel van die producten hertshoorn zit?
schijnt dat dat samen met zonlicht wel zo'n reactie kan geven.
denk dat je dan even moet kijken of dat er toevallig ook in zit.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 19:57

Ellepel, dat zit er inderdaad in. Dat is ook de reden dat ik Atex daas gekocht heb. Schijnt 1 van de weinige middelen te zijn, die dazen écht op een afstand houd. (al is het maar vanwege de stank. Nagelbijten / Gniffelen )
Het werkt wel; ik heb maar 1 daas gezien en die besloot om het toch maar ergens anders te proberen na 3 rondjes om m'n paard te hebben gevlogen. Haha!
Het gekke is dan dat op de fles staat dat er geen citronella inzit en dat er daardoor weinig overgevoelige reacties voorkomen. Verward Dan hadden ze er ook meteen even bij mogen schrijven dat er wél overgevoelige reacties kunnen volgen op hertshoornolie in combinatie met zonlicht. Boos!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 07:22

ik weet datniet zeker hoor,maar is mij verteld door een verkoper in een ruitersportzaak.
zij had het erover dat je er een beetje mee moest uitkijken..