Destinietje schreef:En wat loop je PRECIES voor risico (geen ongemakken enzo dus, maar feiten) als je met bv een auto die 1400 kg mag trekken een trailer trekt met mtm 1300? En dan aub geen reacties dat het niet comfortabel is, want dat weet ik zelf ook, zou ook het liefst in de V8 jeep van pa willen blijven rijden, maar dat gaat niet.
Laatste reacties heb ik veel aan, bedankt!
Volgens mij als er een goede sterke motor in ligt, en bij voorkeur een diesel niets. Wij rijden met een 2 paardstrailer van 650kg (werkelijk gewicht ook wel 700) met uiteraard één paard erin, achter een golf TDI. Golf mag 1350 trekken geloof ik (het kan in ieder geval nét) maar weegt zelf ook echt wel 1300 kg. Er staat ook weleens een volvo voor met 170pk, grotere auto maar qua gewicht wel iets lichter dan de golf, mag 1600 kg trekken. En tussen die volvo en de golf merk je geen verschil, misschien dat de golf zelfs wel fijner rijdt. Het enige wat ik wel doe is met gladheid of een sterke wind (storm) wat eerder thuisblijven dan de rest, want tja we houden nou eenmaal niet over. Ik heb net op de caravan trekker gekeken, kon bij het gewicht dat in de trailer gaat niet meer invullen dan 400 kg, en met 400 kg er in vond die site het een veilige combinatie.
Moet er wel bij zeggen dat mijn vader een ervaren chaffeur is, die erg veel met aanhangers/vrachtwagens en dergelijke heeft gereden. Als ik straks mijn E heb ga ik er zelf de weg mee op.
Het enige nadeel is dat met regen, als het zeiltje achter dicht is mensen soms nogal verbaasd kijken naar die grote 2 paardstrailer achter dat golfje