Longeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabia

Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 11:35

Ik zie steeds vaker dan mensen hun paard op het wedstrijdterrein longeren, tussen de trailers, of in de losrijbak. Ik vraag me af of hier een regel voor is. Vaak zie ik zelf de longeerlijn niet echt goed, wat tot een botsing uit zou kunnen lopen.

Up_to_Date

Re: Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:41

Als er voldoende ruimte is, zou ik er geen problemen mee hebben.
Wel als het losrijterrein vrij klein is.
Stel je voor dat iedereen het standaard zou doen, dan is de snel ruimte te klein!
Het ligt er ook aan hoelang, vind ik.
Als iemand ff 10 minuutjes longeert, oké.
Maar een half uur uitgebreid longeren....

Ik heb geen idee of het 'verboden' is eigenlijk..

_Cares_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:06

Voldoende plaats op een losrijterrein is geen probleem maar er zit natuurlijk wel wat in als er een paard los zou breken en door de lijn heen zou gaan zou hij die lijn mee kunnen nemen waardoor dat paard ook weer mee op hol kan slaan maar dat gebeurt natuurlijk niet zomaar... ik zou er geen problemen mee hebben

kimthalita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:25

Er moet voldoende ruimte zijn, als het te dicht bijelkaar is dan is het inderdaad gevaarlijk!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:27

Er moet toestemming zijn van de wedstrijdorganisatie en liefst een afgesloten stuk zodat je dus geen botsingen kunt krijgen met paarden aan een longeerlijn.

Ik ben er geen voorstander van, paarden kunnen vreselijk tekeer gaan aan een lijn (vaak meer dan als iemand erop zit) en daarmee het hele losrijterrein op stelten zetten.

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:28

Bij ons op wedstrijd was volgens mij altijd de regel dat er niet gelongeerd mag worden op wedstrijdterrein, maar eerlijk gezegd ben ik van mening dat het geen kwaad kan, mits het aan de zijkant van een inrijstuk gedaan wordt zodat andere ruiters er niet door in de problemen kunnen komen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:01

Dit is op te zoeken in het KNHS reglement. Vandaar een slotje hier.