Versneld promoveren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Dreamer

Versneld promoveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 14:16

ALs een paard gefokt is en goede afstamming heeft en de eigenaren zijn van plan hem later in de hogere klasses -Zoals ZZ-licht of hoger- uit te brengen en de ruiter is al meerdere keren Z2 geweest, mag diegene toch versneld promoveren?

Maar als een 6-jarig paard weinig wedstrijd-ervaring heeft, zou de ruiter die dan meerdere keren Z2 is geweest, wel zomaar met het paard in de Z1 of Z2 kunnen starten?

Anoniem

Re: Versneld promoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:18

Hoe het precies zit met jonge paarden weet ik niet, maar even iets anders: je bent je ervan bewust dat ieder paard gefokt is? Clown
(op een enkel ongelukje na)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:20

indd. de afstamming doet er niet toe hih.

verder denk ik dat je, rekening houdende met de leeftijd, dan gewoon mag starten in de gewilde klasse..

weet niet precies tot hoe hoog hiih

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:26

Dat je kunt starten in een hogere klasse dat weet ik ook, dat er een maximum aan zit gezien de leeftijd van je paard weet ik ook, maar wat is er dan met versneld promoveren?

(Ik neem aan dat je (TS) daarmee bedoelt dat je bijvoorbeeld al na 5 winstpunten door zou mogen stromen?)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:29

ja dat kan.

de instructrice van de stal eigenaar heeft dat ook gedaan. ze is 3x L1 gestard, zodat ze aan het paard kon wennen. toen een paar keer L2 en nu rijdt ze M1

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 14:58

als je het dressuurregelement van de knhs doorleest dan heb je ook het antwoord op je vraag, daarin staat een lijst met verschillende klasse's van ruiter en paard en vanuit daar kun je zien waarin je mag /moet starten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:05

Het combinatie mag dan gestart worden in het L1 t/m Z2 (tenzij paard al eerder hoger is uitgebracht, dan moeten ze die klasse starten).
Ook mogen ze er voor kiezen klasses over te slaan, net wat de ruiter zelf wil.