Zou jij willen lesgeven aan ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zou jij willen lesgeven aan ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:25

... een pony met humor? Clown

Ik ben er (al een tijdje) over aan het denken om les te nemen, maar ik twijfel of er wel mensen zijn die mij les willen geven. Ik heb een pony die niet braaf z'n rondjes draait, verre van zelfs ... Pony houdt niet van rondjes draaien en er gebeuren dus regelmatig dingen die niet zo handig zijn (plots stilstaan, niet meer op de hoefslag willen, zich omdraaien, niet vooruit willen of juist een sprintje trekken, de andere richting uitgaan dan de bedoeling was, ...).

Ik doe mijn best dit te voorkomen en ervoor te zorgen dat het niet meer gebeurt, maar dat is zeer makkelijk gezegd Tong uitsteken (het gaat wel al een stuk beter hoor, het is niet dat hij gewoon met mijn voeten speelt ofzo, hij heeft gewoon z'n momenten.. Knipoog ). In een ander topic kreeg ik echter de opmerking (toen ik zei dat ik nog geen les had) dat lesgevers er zijn om van te leren. En dat is natuurlijk ook .. maar nu vraag ik me af of er mensen zijn die wel les willen geven aan zo'n combinatie Vork

Dus instructeurs, hoe zit het bij jullie?
Geven jullie les aan iedereen? Of hebben jullie toch bepaalde voorkeuren?

Anoniem

Re: Zou jij willen lesgeven aan ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:28

Ja graag! Is toch leuk, pony's met een truucendoos Lachen

Ik heb ook nogal een grappenmaker, instructeurs vinden hem stuk voor stuk erg leuk, juist omdat 'ie zo grappig reageert.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:28

Ja hoor, er loopt zelfs zo'n soort spook in mijn verenigingsles! Vind ik alleen maar een leuke uitdaging!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:29

Ja hoor. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:01

JUIST wel Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:15

geen probleem hoor
had er vorig jaar eentje die extreem vuil kon bokken, bit tussen de tanden nam en weggallopeerde, en als hij geen zin meer had gewoon kop omlaag deed en zijn eigen weg volgde wat je maar deed Clown

vond het wel een grappige uitdaging ipv de normale brave pony's. heeft wel een hele zomer geduurd ( en ahum.. enkele vliegsessies van de ruiter Clown ) maar door creatief te zijn en samen met de ruiter naar oplossingen te zoeken en gewoon uit te proberen is het nu een hele leuke pony geworden.
Het is en blijft een vage pony soms, maar al die punten die ik hierboven heb beschreven, dat doet hij dus niet meer.
Het geeft juist als instructeur super veel voldoening als je een combinatie hierin kan ondersteunen en een verschil kan maken.

enige wat mij als instructeur kan tegenstaan, is als mijn adviezen of aanwijzingen niet worden opgevolgd ( dus ruiter is niet gemotiveerd en blijft zelf op eigen houtje aanklooien) en ik dus voor jan doedel daar sta.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:27

Ik rijd een pony met humor (of humor? Nouja, laten we zeggen dat we niet zoveel konden in de bak) en ik ben dol blij dat mijn instructrice mij les wil geven. Ik heb er enorm veel van geleerd en ik hoorde laatst dat zij ons een leuke combi vind en grappig om les te geven Knipoog
Dus als jij vind dat je les nodig hebt, gewoon les nemen, wedden dat jij dan ontzettend vooruit kan gaan en dus ook gaat en dat je lesgeefster daar ook plezier in heeft?

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:34

Tuurlijk zijn er mensen die jou les willen geven.
en mischien gaat het dan wel een heel stuk beter,
Ik zal het gewoon een keertje proberen!
Succes ermee!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:38

Oh, ja hoor, alleen begin ik dat ook met veel grondwerk. Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:40

Tuurlijk wel Ja
Ik help juist met dat soort paarden/ponies. Die zijn grappig. En ik heb zelf paarden met een complete truckendoos. Het zijn vaak de leukste paarden Ja

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:26

Lijkt me juist geweldig Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:03

Ik heb zelf een collectie pony's met humor (die ook echt wel leuk kunnen lopen) waar ik les mee geef. En er komen er soms ook van buiten af. Ik zie de lol er wel van in Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:32

Ok, nu ben ik toch een beetje gerustgesteld, bedankt Vork

Denk dat ik er vooral mee inzit: wat als het misgaat..
Mij maakt dat niet zo heel veel uit, ik zie de humor er wel van in (moet ook wel bij die pony, je moet consequent zijn maar ook af en toe kunnen lachen, want anders bereik je echt helemaal niks Knipoog ) maar ik heb wat schrik dat de lesgever daar geen humor in ziet .. en dan kwaad word op mij (omdat ik bv. zogezegd niks probeer en de pony maar laat doen ofzo, of als het na 10x opnieuw proberen nog niet gaat of ...) en ja, dan weet ik dat het voor mij helemaal niet meer gaat gaan ..

Heb er geen problemen mee als ze zeggen van: los dat zo op (of probeer dat zo op te lossen), helemaal niet, dat is net de bedoeling, dat ik bijleer .. Maar ik kan me levendig voorstellen dat het niet altijd (meteen) lukt en heb dan ook geen zin om zure gezichten te krijgen ofzo ... Bloos

@ Nadya: zou grondwerk dan zoveel helpen? Ik heb op de grond namelijk geen problemen met hem (ok, ik kan 'm niet longeren of niet laten werken als ie gewoon los is, maar dan is die weer in die bak/weide ..) en ook tijdens het gewone rijden (we rijden altijd buiten dus dressuurmatig in de bak noem ik geen gewoon rijden Clown) heb ik totaal geen problemen met hem. Kan alleen weg (kon ik eerst niet), kan met een paar ruiters mee, met een hele bende, met koetsen/zonder koetsen, kan achterblijven terwijl de hele groep vertrekt, of juist alleen wegrijden (of de andere kant uitgaan) of ... Dus qua rijden kan ik me echt geen problemen voorstellen, alleen houdt ie niet van rondjes draaien .. weet niet dat dat eigenlijk wel goed is voor 'm Clown

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:21

Ik kan je vertellen dat iedereen terugval heeft. Nu is dat bij mij wel eens extreem geweest en mijn instructrice pakte dit heel goed op hoor. Dus dat zit wel goed.
De ene pony heeft meer trucjes dan de andere pony. Mazzel is precies als jouw paard als ik dat zo lees, maar kan al behoorlijk wat meer. Gewoon les nemen Ja en er lekker van leren.

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 16:47

Ik zou het juist als extra uitdaging zien, want Als je dan strax een brave pony hebt, dan ben je er wel trots op Haha!

Verder is NH misschien ook een tip, het heeft bij mij met een eigenwijze pony ontzettend geholpen! Lachen POny kreeg meer respect voor ruiter en deed ook veel meer met dressuur Lachen

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 09:49

Ik heb geen voorkeur voor bepaalde pony's of paarden. Ik hou wel van een uitdaging zoals dit geval. Pony's met een trucendoos zijn inderdaad grappig. Er is vaak veel meer geduld nodig om echt stappen vooruit te gaan, maar dat geeft niet. Het geeft veel voldoening als het dan uiteindelijk toch gelukt is!
Ik vind het alleen vervelend als ruiters/amazones niet gemotiveerd zijn en mijn adviezen niet opvolgen. Als ik een plan meegeef voor door de week als ik er niet bij ben, dan wil ik ook dat er iets van uitgevoerd wordt (mag gerust wat van afgeweken worden hoor, maar niet helemaal). Als je wilt dat ik je help dan moet je er wel vol voor gaan. Ik steek er mijn tijd en energie in en daar wil ik dan ook wel wat voor terug, anders is er voor mij de lol ook zo af. En aan een chagerijnige instructrice heb je ook niets!

Dus als jij gemotiveerd bent en echt verder wil komen zou ik gewoon op zoek gaan naar een instructrice of instructeur die echt bij je past. Ga kijken als ze les geven en neem zelf een proefles. Als het niet klikt tussen jou en de instructeur gaat het namelijk ook niet werken.

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:50

Zolang de ruiter maar wil leren is eendergelijk combi alleen maar leuk.

Veel succes

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:28

Haha ja.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:35

JA zeker wel Lachen

Als de ruiter maaar wilt en dingen van je aanneemt!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:40

Als ik les zou kunnen geven zou ik dat zeker willen, juist leuk *LOL*
Ik rijd zelf een altijd vrolijke drukke haflinger op de manege echt geweldig, en mijn mede les maatjes kunnen er alleen maar om lachen als ze weer eens met me aan de haal gaat Huilen van het lachen