Welke Petrie laars moet ik nemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ratsgat

Welke Petrie laars moet ik nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 09:09

ik ben een meisje van 12(bijna13) en krijgt voor me verjaardag petrielaazen.
nou ging ik eens naar deze site en zag er heel veel soorten..
zowiezo lieft dressuur of veelzijdig..

en dan zit ik natuurlijk met de maten..
ik moet maat

5 (38) breedte: ongeveer 34 schachthoog: ongeveer:50
zijn er laarzen voor mij?

dit is altijd zo'n probleem hebben ze de breedte wel maar dan is diec weer te kort..
oohja balangerijk niet duurder dan 350€

post maar lekker

Bonechi_

Re: Welke Petrie laars moet ik nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 09:14

Waarom wil je per se petrie laarzen? Er zijn ook een hoop andere soorten! Lipica maakt bijvoorbeeld alle laarzen op maat en is een stuk goedkoper! Zeker als je in de groei bent is dat misschien nog wel iets om eens over na te denken.

Ik heb jaren met de Petrie Perfect gereden. Een prima veelzijdigheidslaars om een paar jaar mee te rijden.

ratsgat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 09:18

Bonechi_ schreef:
Waarom wil je per se petrie laarzen? Er zijn ook een hoop andere soorten! Lipica maakt bijvoorbeeld alle laarzen op maat en is een stuk goedkoper! Zeker als je in de groei bent is dat misschien nog wel iets om eens over na te denken.

Ik heb jaren met de Petrie Perfect gereden. Een prima veelzijdigheidslaars om een paar jaar mee te rijden.

ja opzich andere merken zijn ook goed. zolang het maar leer en mooi zijn

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:42

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:43

ik zou zeggen, kies géén petrie laars. het zijn harde stugge laarzen. en als je een beetje mooie laars wil kosten ze al gauw 500/600 euro de polo en elegance.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:00

Ik heb petries met veters en een rits. Heb ze nauwlijks hoeven inlopen en die waren niet zo duur als lotjj92 zegt Knipoog
Ik ben er heel tevreden mee maar ik rij recreatief en niet zo vaak dus weet niet hoe ze eruit gaan zien als je ze heel intensief gebruikt (ervan uit gaant dat je ze wel goed onderhoud)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:05

ik heb dan ook een dure smaak. daar zal het wel aan liggen. maar ik vind petrie gewoon enorm duur voor de prijs kwaliteitverhouding. ik heb dan een gelukje gehad met mijn laarzen. maar je hebt genoeg mensen die laarzen importeren uit het buiteland. en dan heb je voor 300 euro een super mooie laars met alles erop en eraan.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:10

Ik heb de Petrie Standard voor 300 euro gekocht bij Divoza. Deze laars is gemaakt van rundleder en er werd verteld dat de andere Petries die ze hebben (en die nog goedkoper zijn overigens) een coating hebben die snel lelijk wordt en los kan laten. Dus erg duur vind ik ze niet.

Gezien jouw leeftijd zou ik geen Petrie laarzen kopen. Jouw voeten groeien nog en het zou jammer en zonde zijn als ze na een jaar niet meer passen Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:12

ik ben op jou leeftijd begonnen met 2ehands laarzen. scheelt ook enorm in geld.

ik heb laarzen te koop die aan jou kuitmaat en hoogte voldoet. ik heb vaak gewoon maat 39.

Quill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 15:07

Ik heb de petrie anky voor dressuur , en petrie elegance voor trainen, petrie glasgow voor springne

ratsgat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 20:53

ik neem petrie of andere duurdere laarzne omdat mijn voeten nu juist zijn uitgegroeit!

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:58

hmm...
Geloof me jou voeten zijn echt nog niet uitgegroeid. Als ik jou was zou ik voor tweedehansjes gaan of bijv. de cavallo junior Knipoog

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:19

Idd cavallo junior wilde ik ook zeggen, die 'groeien' als het ware mee.
Ik mocht ook echt pas op mijn 16de leren laarzen, anders groei je er echt snel uit.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:22

ratsgat schreef:
ik neem petrie of andere duurdere laarzne omdat mijn voeten nu juist zijn uitgegroeit!

Je voeten misschien wel, maar je kuit zeker niet, ik denk ook eerder aan de cavallo junior, die kuit groeit iets mee, voro je 18e ongeveer is je kuit zeker niet uitgegroeid.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:43

Helma_Amber schreef:
Ik heb de Petrie Standard voor 300 euro gekocht bij Divoza. Deze laars is gemaakt van rundleder en er werd verteld dat de andere Petries die ze hebben (en die nog goedkoper zijn overigens) een coating hebben die snel lelijk wordt en los kan laten.

Ik dacht dat alleen de perfect die lelijke coating had? Verward
En dat de rest van de laarzen dat niet hebben...
Zeg het maar als ik het fout heb....

ratsgat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 18:28

ik ben juist uit de cavallo junior omdat ik die niet pas,, en ik heb een groeistornis

kimthalita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:41

Petry Anky!! super mooi en heel soepel en stevig.. alleen met jouw leeftijd zou ik nog even wachten..

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:09

Iessie schreef:
Helma_Amber schreef:
Ik heb de Petrie Standard voor 300 euro gekocht bij Divoza. Deze laars is gemaakt van rundleder en er werd verteld dat de andere Petries die ze hebben (en die nog goedkoper zijn overigens) een coating hebben die snel lelijk wordt en los kan laten.

Dat meisje die me hielp zei dat alleen de Standard geen coating had en die anderen wel. Ik wou namelijk de Petrie Hampshire met rits omdat ik bang was dat ik ze in de zomer niet uit kan krijgen. Ook die zou zo'n coating hebben en de rits was ook niet heel goed ivm vuil en haren van het paard.
Heb nu dus de Petrie Standard, want ze zei dat het wel mee viel met uittrekken omdat ze van rundleder zijn gemaakt. Ik krijg hem niet heel makkelijk uit helaas Bloos Maar ze blijven wel mooi Vork

XplumX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:02

Helma_Amber schreef:
Iessie schreef:

Dat meisje die me hielp zei dat alleen de Standard geen coating had en die anderen wel. Ik wou namelijk de Petrie Hampshire met rits omdat ik bang was dat ik ze in de zomer niet uit kan krijgen. Ook die zou zo'n coating hebben en de rits was ook niet heel goed ivm vuil en haren van het paard.
Heb nu dus de Petrie Standard, want ze zei dat het wel mee viel met uittrekken omdat ze van rundleder zijn gemaakt. Ik krijg hem niet heel makkelijk uit helaas Bloos Maar ze blijven wel mooi Vork

Die laars die jij bedoelt & de perfect zijn geloof ik ook de enige met een coating erop.
De standaard & alles daarboven qua prijs is geloof ik toch zonder coating. Knipoog

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:33

kimthalita schreef:
Petry Anky!! super mooi en heel soepel en stevig.. alleen met jouw leeftijd zou ik nog even wachten..

Ja Petrie Anky laarzen zijn mooi, maar ook veel negatieve reacties over die laarzen..

Ik zou ook wachten totdat je voeten zijn uitgegroeid, of zijn ze dat al?

ik deel de mening van kimthalita dus ! Clown

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:07

jeetje, dat meisje krijgt leren laarzen van haar verjaardag.. denk je dat haar ouders het inzicht niet hebben dat haar benen/voeten nog groeien?

zij wil en krijgt petrie laarzen, en vraagt welk model goed is.
dus wachten tot haar voeten zijn uitgegroeid is hier totaal niet van toepassing.

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:47

Ik heb nu al en paar maanden de Pertrie anky's en ben er erg blij mee!! Ze zien er mooi uit, zitten lekker en heb eigenlijk niet zo heel veel last gehad et inlopen...

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 09:52

Je hebt van cavallo laarzen die zeg maar met je mee groeien Lachen Zit elastiek in en je kunt er verschillende zooltjes in doen wat de voet maat iets veranderd. Misschien is dat een optie omdat je nog in de groei bent?

ratsgat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 11:38

rosanne1988 schreef:
jeetje, dat meisje krijgt leren laarzen van haar verjaardag.. denk je dat haar ouders het inzicht niet hebben dat haar benen/voeten nog groeien?

zij wil en krijgt petrie laarzen, en vraagt welk model goed is.
dus wachten tot haar voeten zijn uitgegroeid is hier totaal niet van toepassing.

als je even terug had gelezen, kon je misschien vinden dat ik een groeistornis heb!
en nu zeg zo ongeveer dta ik dom ben!
sorry hoor maar het ias een vraag welk model niet reactie hoe dom ik ben~!

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:45

De Niro Boots zijn ook heel mooi vind ik. Heb ze zelf (nog) niet maar heb er veel positieve verhalen over gehoord. Voor ongeveer 360 euro heb je mooie kalfsleren!
Petri kan ik niet echt aanraden, onze schoenmaker zij van de week nog dat de leer kwaliteit met name van de goedkopere modellen niet echt goed, oftewel slecht is.