Paardrijden/ buitenritten in Normandie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Paardrijden/ buitenritten in Normandie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 10:15

Beste mensen,

ik ga lekker 14 dagen op vakantie naar Normandie...
Naast lekker weer, hoop ik ook op een leuk adresje waar ik te paard van het landschap zou kunnen gaan genieten.....
Wie is er wel eens geweest en weet een adresje???

Ik kijk naar jullie antwoorden uit! Alvast bedankt!

Groetjes...

dondeyne

Re: Paardrijden/ buitenritten in Normandie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:24

Waar zit je ergens in Normandie? Wij gaan nl bijna elk jaar wel een paar dagen op vakantie daar en ik heb er ook al meerdere malen paardgereden.. Je moet namelijk wel weten waar de maneges liggen, want de zijn meestal zo klein dat je ze anders niet vindt Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 10:32

De eerste week in Saint Bruneval (regio Seine-Maritime), en de tweede week in Varengeville sur Mer (vlakbij Dieppe)....
Is dat een beetje in de buurt van jouw stek?

Hoe zagen die manege's/ paarden eruit? Beetje okay? Ik kan niet goed tegen verwaarloosde en afgeragde dieren met knellend tuig, en zoek een beetje een fijne plek om buitenritten te kunnen maken.... zou echt heerlijk zijn!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:30

Wij kwamen vnl in Fecamp maar zijn ook bij andere plekjes geweest dus er zal altijd wel iets bij jou in de buurt zitten! Ik zal even navraag doen bij mijn ouders.. die hebben daar een beter geheugen voor Knipoog

Mijn ervaring is dat daar de maneges altijd heel afgelegen liggen, piepklein zijn maar wel met kleine lieve paardjes die best goed verzorgd worden en eigenlijk vrijwel alleen buiten rijden..

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:40

Ik heb in Normandië eens een heerlijke buitenrit gemaakt. Het is inderdaad heel klein en even zoeken! De toeristische kan je beter mijden, mijn ervaringen zijn hier slecht mee (paarden die de hele dag in de brandende zon opgezadeld staan te wachten, mager, drukplekken enz.), dit zijn meestal de maneges die adverteren in folders en dergelijke. Ik weet nu even de naam van de plek niet meer, maar ik zal het aan mijn ouders navragen, voor info kun je me pben! Heb heerlijk gereden op goede paarden. Aardige mensen, alleen moeilijk dat ze niet zo goed engels spraken. Gelukkig ging dat met handen en voeten prima Knipoog