info cursussen KNHS.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vrouw2014

info cursussen KNHS.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 09:51

Ik graag de cursus/opleiding doen van de KNHS. Nou heb ik al op de site gekeken maar weet nu nog niet precies wat je er uiteindelijk voor krijg en wat je er precies mee kan doen.

Mijn doel is om uiteindelijk les te geven aan particuliere en misschien manege lessen. Welke kan ik dan het beste nemen? Hebben jullie er ervaring mee? Heb nog geen wedstrijden gereden.

Linda_E

Re: info cursussen KNHS.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:21

Daar is maar 1 cursus voor bij de KNHS: ORUN. Maar die begint pas in de herfst. Er komt nog wel een cursusfolder uit voor alle cursussen en opleidingen van de KNHS voor 2008/2009.

Het duurt ongeveer een half jaar, 1 avond in de week. Theorie/ praktijk en rijden.

Je moet trouwens wel geklasseerd zijn met winstpunten, anders mag je niet meedoen aan deze cursus.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 11:00

Dankje!!

Maar aan die opleiding heb ik dus nog niks want ik rij nog geen wedstrijden.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:02

Dan is de enige optie om de Basisinstructiecursus te gaan volgen. Ik heb deze cursus met plezier gevolgd! De cursus is gericht op manegelessen en B/ L wedstrijdruiters.

edit: Om deze cursus te volgen, hoef je zelf geen wedstrijdruiter te zijn.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 11:08

Oke dan! Dan had ik het toch wel goed begrepen wat er stond. Maar je krijg wel een papiertje??

Ik heb ook iets gehoord van als je geen diploma/papier heb dat je dan ook niet verzekerd ben?! Met die cursus wel?

En een brutale vraag, wat koste de opleiding. Ik kan het namelijk niet meer vinden op de site.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:44

Basiscursus kost iets van 550 euro. Weet het niet precies.
Ik heb hem afgelopen winter gedaan. Heb vorige week examen gedaan. Ik moet zeggen dat ik hem zelf erg tegen vond vallen, en de meeste anderen in mijn groep met mij. Ik meende veel te kunnen leren daar, maar was blij dat ik al wat ervaring had. Anders had ik hem nooit gehaald. (weet nu trouwens nog niet of ik geslaagd ben Nagelbijten / Gniffelen )

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 13:50

Duimen dan maar Knipoog

Maar heb je uiteindelijk wel wat aan het papiertje?

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:55

Volgens mij moet je wel lid zijn van de KNHS (via een lidmaatschap bij een ponyclub of rijverenig ofzo) om er aan mee te kunnen doen. (maar dat kun je wel regelen, word je gewoon even lid van zo'n club en gaat er later weer onderuit)

Verder moet je af en toe een eigen ruiter met paard meebrengen.

Volgens mij is het papier inderdaad erg handig (en nodig) bij juridische,- en verzekerings kwesties!

Ik heb ook gehoord dat je op die avonden (doordeweeks) niet zo heel veel leert en je het vooral van je eigen baggage moet hebben.

Je krijgt een dikke map met leesvoer mee naar huis en je moet leren lesgeven in de praktijk.
voor beide krijg je een examen.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 14:02

Ok! Dat is mooi dan!

In augustus kon je je eigen aanmelden bij de cursus en tegen die tijd heb ik me wel bij een vereniging aangemeld, wil volgend jaar toch wedstrijden starten.

De cursus word gewoon bij een manege ofzo in de buurt gegeven?

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:48

Het diploma zal over een tijdje wel verplicht worden voor instructeurs gezien de veiligheidscertificaten enzo.

Ik heb de cursus in Wanroy gedaan maar hij word door heel nederland gegeven. De lijst met adressen word bekent gemaakt zodra je je kunt inschrijven.