Ik ben bezig met m'n verzorgpaard verkeersmak te maken
Jitske is nu 3 jaar geweest en staat op een boerderijtje tussen wijken in dus hoe dan ook zulle we altijd ergens door een wijk heen moeten
Ik heb vorige week voor het eerst met haar over een kruispunt gewandeld(niet zo druk was in de avond) En eergister naar m'n huis gelopen (10 min afstand waarvan ze staat)
Ikzelf vond het vrij goed gaan bij het kruispunt vond ze niks eng alleen het stilstaan voor het stoplicht niet echt leuk
Richting met huis moeten we op een weggetje lopen waar ze bezig zijn met de weg opnieuw maken staan graafmachines en alles en er stond een stilstaande vrachtauto zonder oplegger (was ook 's avonds dus alles stond stil) Ze schrok alleen even van de vrachtauto en ging in draf naar me toe.
Ik liet haar halthouden en mevrouw herstelde snel van haar "schrik"
Alleen bij me huis aangekomen was ik helemaal(omdat ik zo blij was dat het goed ging) vergeten dat de avondvierdaagse langskwam.
Dus wij stonden daar met hard pratende mensen die langskwamen(vond ze overigens niet echt eng) maar er toeterde ook auto's die vond ze toch wel een beetje eng en kwam heel dicht bij me staan
Wij maar weer terug lopen en ging weer allemaal goed ditkeer schrok ze ook niet van de vrachtauto of iets dergelijks
Ik ga met halster+longeertouw met Jitske naar buiten
Jitske loopt zo'n 2 meter achter me (ze loopt best langzaam
) en ze neemt alles goed in haar op(ze mag trouwens naast me lopen maar doet dit zelf niet)
Wel als ze iets eng vind komt ze heel dicht achter me lopen maar zodra dat voorbij is gaat ze weer achter me lopen
Alleen ze struikelt zovaak over haar eigen hoeven
gewoon omdat ze simpelweg niet oplet waar ze looptIk loop nou 1 keer in de week iets "onbekends" en 3 dagen later het bekende rondje in het park weer
Kan ik dit vaker gaan doen ? en hebben jullie verder nog tips?

.