Sinds drie weken staat mijn vierjarige merrie samen op het land met een 17 jarige merrie. Het ging vanaf het begin heel goed tussen die twee en ik merk nu dat ze wel heel gek op elkaar worden. Ze staan niet naast elkaar op stal (ze kunnen elkaar niet zien), maar als ze op het land staan en bv de 17 jarige wordt weggehaald zijn ze de hele tijd naar elkaar aan het roepen. Dit wordt steeds erger. Allebei zijn ze volledig afgeleid als ze onafhankelijk van elkaar iets moeten doen (en denken dat de ander in de buurt is). Ook als mijn merrie (4 jarige) weggaat uit het land, zijn ze de hele tijd aan het roepen naar elkaar. We weten niet zo goed wat we hiermee aan moeten. We zijn bang dat ze te onafscheidelijk gaan worden en we niet meer onafhankelijk van elkaar wegkunnen. Binnenkort ga ik een weekend weg met mijn merrie en ik ben bang dat dit een dramaatje gaat worden. Is het verstandig ze een paar dagen voor mijn vertrek apart op het land te zetten (ze kunnen elkaar dan niet zien, maar staan afgescheiden wel tussen andere paarden). Of zijn er nog andere oplossingen om te voorkomen dat ze te erg aan elkaar gehecht raken? We hopen natuurlijk wel dat ze bij elkaar op het land kunnen blijven staan (anders staan ze beide alleen). Ik hoop op andere ervaringen... Alvast bedankt.