GamblersCup schreef:Je gaat je paard toch ook niet zomaar een dag op stal laten staan! Ben je gek, arm beest!
Dan liever die vliegendeken. Maar waarom wordt de exceemdeken dan niet direct gewassem en gedroogd, en moet er weer een extra dag overheen gaan? Het is inderdaad zo, vliegjes erbij gelijk weer jeuk.
arm beest als ze op stal moet staan?
10X liever dat, dan dat ze blootgesteld wordt aan die vliegen.
je hoeft je paard maar 1X met te weinig bescherming in de weide te zetten, en het gaat mis.
die jeuk die ze dan krijgen en waar ze vervolgens weken last van kunnen hebben, DAT vind ik pas zielig.
hoeveel mensen ik in de omgeving wel niet zie klungelen omdat ze niet consequent de deken op hebben. En mensen maar klagen hoeveel het paard schuurt en dat ze maar niet van die jeuk afkomen. mjah.. niet gek als je ze zonder eczeemdeken de weide instuurt.
dan heeft het natuurlijk geen zin om te proberen ertegen te "vechten" als je regelmatig je paard blootstelt aan de vliegjes.
Ik had mijn merrie vorig jaar ook met vliegendeken op de weide staan omdat ik dacht dat dat voldoende zou zijn, en ze was gewoon een groot deel van haar manen en staart kwijt.
helemaal gek van de jeuk. Dierenarts had aangegeven dat ze flinke eczeem had en dat ik andere acties moest gaan ondernemen het volgende jaar.
Sinds ik dit jaar consequent de eczeemdeken en kap op heb, heeft ze werkelijk nog geen enkel schurkje gegeven. terwijl ze zelfs in de schemering buitenstaat als die vliegen het meest actief zijn.
de reden? de vliegen kunnen niet bij haar komen, wat met een normale vliegendeken ( zelfs met kap) wel het geval is.
dit is de deken die ze nu op heeft

en vorig jaar had ze dit type deken op, alleen dan iets langer bij de hals