eerste x groentjesproef.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Dreamer

eerste x groentjesproef.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 15:24

Ik was vandaag aan het kijken op startlijsten, en kwam een groentjesdressuurwedstrijd tegen in de buurt. Hier heb ik me voor ingeschreven, om te kijken hoe het gaat met mijn pony. Nou ben ik heel erg benieuwd;

-Wat verwachten juryleden van me?
-Wat zijn belangrijke dingen in de proef,

etc.

Kunnen jullie me tips geven? Lachen

Judje

Re: eerste x groentjesproef.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:56

In de reglementen van de FEI staat wat er van je wordt verwacht tijdens de proeven.

De basis van de dressuur is natuurlijk het belangrijkste, hier wordt onder verstaan:
- Zuivere gangen, zonder dwang en met regelmaat;
- Er moet Impuls aanwezig zijn: een voorwaartse drang, waarbij door de ontspanning het dier zijn achterhand onderbrengt en vanuit daar zijn drang vindt;
- Het paard dient gehoorzaam te zijn, licht in de hand te zijn en het bit goed aan te nemen;
- Nagevelijkheid volgt meestal vanzelf wanneer aan bovenstaande voorwaarden wordt voldaan.

Je eigen houding is ook belangrijk, al is het maar dat je het dier niet in de weg zit tijdens de onderdelen.
Daarnaast: probeer zo netjes mogelijk te rijden: netjes de hoeken in en de figuren netjes bij de letters rijden.

Succes en veel plezier met jullie eerste start!

Blue_Dreamer

Re: eerste x groentjesproef.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 12:58

Dankjewel Haha! dan kan ik tenminste komende maand proefgericht oefenen. Haha!