Online shop nu kopen later betalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Online shop nu kopen later betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 14:27

Ik vond het altijd heel prettig om bij vital horse te bestellen. Fijne en snelle levering en ook de mogelijkheid tot betalen met accept giro dat beviel mij heel goed.
Maar helaas doet vital horse dat niet meer.
Nu is mijn vraag of een andere shop het wel doet? En een net zo'n fijne en snelle levering heeft.

cavaletti

Re: Online shop nu kopen later betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:36

Ik denk heel eerlijk gezegd dat er weinig online ruitersportwinkels dit (nog) doen. Dit omdat er zoveel misbruik van gemaakt word. Mensen betalen gewoon NIET of maanden later zodat je veel tijd en energie kwijt bent om achter je geld aan te zitten als winkeleigenaar. En dan met de toch al zo weinig winst die er tegenwoordig te halen valt op ruitersportartikelen vanwege de grote concurentie is zoiets gewoon niet haalbaar.
Wij als winkelier moeten namelijk onze rekeningen en de BTW wel gelijk betalen en komen zo dus in de problemen boekhoudkundig want WIJ moeten wel maandelijks onze BTW betalen over het door jullie gekochte product wat dan nog niet eens betaald is aan ons. Zo kom je dus op een enorme achterstand mbt de financien.
Er zijn natuurlijk een heleboel mensen die wel gewoon netjes en op tijd betalen maar het komt steeds vaker voor dat mensen gewoon niet betalen. En het traject wat je dan moet afleggen als winkelier met bijv incasso e.d kost ook weer enorm veel geld en tijd en dan is het nog maar de vraag of je ooit je geld krijgt.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 14:39

Ik vond het zelf altijd heel makkelijk.
Mijn vriend heeft namelijk doordeweeks altijd de pinpas mee. En hij is 5 dagen van huis (moet nodig eens een 2e ppasje aanvragen). Dan kon ik doordeweeks gewoon bestellen en zodra de accept giro binnen kwam in het weekend het geld overmaken.
Maar dan had ik wel al de spulletjes in huis.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:52

Lijkt me toch een gevalletje van 2e pasje aanvragen en opgelost Haha!
Ik ga helemaal mee met wat Cavaletti hierboven zegt, ik weet zo ook geen zaken die het nog wel doen, en moet zeggen toen VitalHorse ermee begon was ik erg benieuwd hoelang dat goed zou gaan. Betaling per acceptgiro is banktechnisch voor de verkoper ook nog eens hardstikke duur, en ik vermoed inderdaad dat er veel misbruik van gemaakt word, ik heb tenminste in mijn ruitersportzaaktijd (ben aan het stoppen) maar een handjevol klanten meegemaakt die ik betaling achteraf zou toevertrouwen Bloos