Winstpunt dressuur lukt net niet ivm springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Schimpie

Winstpunt dressuur lukt net niet ivm springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 09:55

Hoi,

Mijn paard en ik willen heel graag springen maar moeten dan natuurlijk eerst 1 winstpunt hebben in de dressuur.
Nu hebben we de laatste tijd dat de dressuur steeds beter gaat maar we blijven steeds 178 en 179 punten halen, net geen winstpunt dus Boos!

Ik begrijp waarom we geen winstpunt krijgen want L waardig worden we in de dressuur nooit maar hoe kan ik die jury overtuigen dat ik alleen een winstpunt wil voor het springen!

~ Post-itje op de startcoupon met korte uitleg dat ik graag wil springen
~ Jury aanspreken voor de proef

gr.

Lielle

Re: Winstpunt dressuur lukt net niet ivm springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:56

harder trainen en je dressuurbasis verbeteren Knipoog Zo hoog is die eis echt niet.

(of een paard van iemand anders lenen en met dat paard een wp halen)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:56

Dat heeft geen enkele zin, de basis van het springen, is de dressuur, en er moet blijkbaar nog wat gesleuteld worden hier en daar, en daar zou ik aan gaan werken op het commentaar wat je krijgt van de jury

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 09:59

Lielle schreef:
harder trainen en je dressuurbasis verbeteren Knipoog Zo hoog is die eis echt niet.

(of een paard van iemand anders lenen en met dat paard een wp halen)

Ik vind de eis van tegenwoordig in de dressuur juist erg hoog, iedereen die komt kijken op mijn wedstrijd mijn instructrice Z dressuur en een vriendin van mijn ook Z dressuur vinden mijn proeven zeker een winstpunt waard en dan steeds 179.....
Maargoed

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:00

zorgen dat je thuis je proef voor 200 punten kunt rijden, heb je 20 punten reserve.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:00

Volgens mij start je nog niet zo lang in de B toch?
Wat thuis lekker gaat, gaat in een proef vaak minder.
Niet verwachten dat je die wp snel haalt, probeer de druk van het halen van die wp wat minder mee te nemen als je je proefje gaat rijden.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik ken genoeg mensen die er máánden over hebben gedaan om dat ene wp voor het springen te krijgen!
Dus, thuis nog meer aan de basis werken, dan komt dat wp heus wel.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 10:03

Mijn paard loopt op wedstrijd dus fijner dan thuis haha... het is echt waar! Maar inderdaad ik ga 21 juni weer op wedstrijd en ik ga nu gewoon veel vaker het proefje oefenen ipv alleen de oefeningen.

Edit: Maar mijn doel blijft toch om van de zomer op de Gooische B te springen Bloos
Laatst bijgewerkt door Schimpie op 27-05-08 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:04

Waarom haal je die winstpunt niet?

Als dit ligt aan de basisafrichting zou je je af kunnen vragen of je dan wel aan het springen moeten beginnen.
Let wel Z-springen is moeilijker dan Z-dressuur.
Ook voor springen heb je controle nodig en moet je kunnen verruimen en nauwkeurig sturen.

Ligt het ana het feit dat het paard te fel is in de ring (heb je wel eens met springers) zou ik helemaal nog niet gaan springen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:08

Ik heb er zelf ooooooooit heel lang geleden nog veel langer over gedaan. 1,5 jaar om precies te zijn. En nee het gaat je echt niet helpen als je van te voren de jury aanspreekt of een briefje in je papieren stopt, ik denk zelfs dat het averechts zal werken.
Ik, als ex-jurylid, zou echt niemand maar een winstpunt geven omdat die persoon wil springen. Die winstpunt moet je gewoon verdienen en niet anders.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:10

Ik denk dat je gewoon door moet oefenen en veel op wedstrijd moet gaan. Zeker als iedereen om je heen zegt dat je winstpuntwaardig rijdt. Wel zou ik proberen je dressuurbasis te verbeteren, ik denk namelijk niet dat B dressuur voldoende is om ver met het springen te komen...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:12

rina schreef:
Ik, als ex-jurylid, zou echt niemand maar een winstpunt geven omdat die persoon wil springen. Die winstpunt moet je gewoon verdienen en niet anders.

Noem me een watje maar als het erom hangt zou ik dat puntje dus wel geven. Dus bij 179 zou ik dan toch eerder geneigt zijn naar 180 te gaan. Moet er dan wel vertrouwen in hebben dat eea onder controle is

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 10:13

jury schreef:
Waarom haal je die winstpunt niet?

Als dit ligt aan de basisafrichting zou je je af kunnen vragen of je dan wel aan het springen moeten beginnen.
Let wel Z-springen is moeilijker dan Z-dressuur.
Ook voor springen heb je controle nodig en moet je kunnen verruimen en nauwkeurig sturen.

Ligt het ana het feit dat het paard te fel is in de ring (heb je wel eens met springers) zou ik helemaal nog niet gaan springen.

Nee hoor het ligt niet aan de basis, felheid, tegen het been etc, het is ook elke keer een andere oefening waar ik dan teweinig punten op scoor, het is natuurlijk ook maar net 1 of 2 vijfjes waar ik een 6je had moeten hebben, vieren enzo haal ik eigenlijk bijna nooit.
Verder heb ik regelmatig springles en dit gaat ook heel goed, mijn paard trekt goed aan op de hindernissen en het sturen is ook geen probleem.
Binnenkort heb ik ook nog een springwedstrijd maar dan oefenspringen dus dan kan ik gelijk kijken hoe dat gaat.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 10:15

A_N_O_U_K schreef:
Ik denk dat je gewoon door moet oefenen en veel op wedstrijd moet gaan. Zeker als iedereen om je heen zegt dat je winstpuntwaardig rijdt. Wel zou ik proberen je dressuurbasis te verbeteren, ik denk namelijk niet dat B dressuur voldoende is om ver met het springen te komen...

Ik hoef niet ver te komen in springen hoor, ik heb niet zo'n winners mentaliteit, ik wil gewoon kunnen springen en als ik met springen in de B blijf hangen vind ik dat niet erg Knipoog
Mijn paard is springgefokt en vind dat ook gewoon het leukst, dressuur vinden we allebei saai, en dat is ons grootste probleem ben ik bang.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:16

idd, wie geeft er nou 179 punten. Dat is het net niet Doen dan 178 oid, of maak er sportief 180 van...

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 10:16

jury schreef:
rina schreef:

Noem me een watje maar als het erom hangt zou ik dat puntje dus wel geven. Dus bij 179 zou ik dan toch eerder geneigt zijn naar 180 te gaan. Moet er dan wel vertrouwen in hebben dat eea onder controle is

kijk zo zie ik jury's graag Pling

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 10:17

Sisco4life schreef:
idd, wie geeft er nou 179 punten. Dat is het net niet Doen dan 178 oid, of maak er sportief 180 van...

Afgod

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:18

Ik heb ook wel eens van die rotpunten gehaald, is me nog maar 1 x overkomen dat ze er 180 van hebben gemaakt, Ik snap best dat je graag wil springen, maar als de dressuur nog niet goed genoeg is (Of alleen op wedstrijd) Vraag ik me hoe je dan rond komt, een B proef is niks anders dan gebroken lijn en voltes

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:19

en ik vind het onzin Knipoog de volgende keer is 180 dan zielig (of 194 Knipoog )

Probeer anders eens zevens te maken van je zessen *LOL*

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:19

dressuur is gewoon de basis, als je geen winstpunten in de B kunt halen ben je er waarschijnlijk nog niet klaar voor.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:20

probeer anders eens te kijken wat je sterke punten zijn bij dressuur. zo moet ik altijd trainen namelijk.
stel je bent heeeeel sterk in de galop of de overgangen rijden, oefen daar dan extra hard op, zodat je net die 1/2 puntjes die je nog nodig hebt, daar kan halen.
En gewoon even flink wat dressuurconcoursen opgeven, als je maar vaak genoeg start en rustig blijft door trainen, krijg je wel die 180 punten als je al steeds 178/179 punten rijdt Ja

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:22

Als je inderdaad steeds al 178/179 rijdt dan kun je nog besluiten vaker te gaan starten. Zoek de concoursen uit waar je twee proeven op 1 dag rijdt of ga naar de plekken waar je twee dagen achter elkaar kunt starten.

Als je zo in 1 weekend 4 proeven rijdt dan loop je vanzelf tegen dat winstpunt aan.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:23

je scoort in de dressuur al vaak goed als je de oefeningen helemaal netjes afwerkt. dat vinden veel jury's het belangrijkst. laat ook bij verruimingen heel goed zien dat je wegrijd en ook heel goed zien dat je weer terugrijd. daar houden jury's van Ja
als je op die punten hoger scoort kan je ergens anders wel een puntje laten liggen

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:24

jury schreef:
rina schreef:

Hihihi ik toendertijd ook hoor Knipoog Maar in dit geval heb ik geen idee hoe die proeven van de TS verlopen zijn, en in hoeverre er tegenwoordig wel net 1 punt onder de winstpunt gegeven word. Ik ben er echt al een poosje uit Bloos In mijn tijd was het nog 120 punten en 156 punten voor een winstpunt Clown Me old. Maar goed bij een proef waarvan ik echt zoiets had "nee geen winstpunt" maakte ik er dan of 118 of 154 van. Bij positief kwam dat puntje erbij. (119 zeker werd toen als zeer l*lig ervaren).

Maar zoals al gezegt ik heb dus geen idee wat de jury's nu doen. en of het nu wel als normaal ervaren word. Maar de "oplossingen" die de TS aandraagt zijn in mijn ogen niet datgene wat je zou moeten doen. Briefjes ed zijn geen oplossing om dat winstpuntje te halen. En dat was wat ik met mijn berichtje wilde zeggen.
Of zou jij als je een briefje in de papieren vind: Ruiter wil alleen maar winstpunt om te springen". En die persoon hangt erom dan maar een winstpunt geven, ook als je het toch net niet goed genoeg vind??

_Ivana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:25

Wat een onzin.. als jij elke keer 178/179 rijdt dan is je proef dat blijkbaar waard. Dat een jury dat zou moeten veranderen naar 180 vind ik een rare gedachte.
Ik rijd ook wel eens zulke punten, maar dan ga ik echt niet zitten mauwen. Dan moet ik dus nog wat beter trainen voor dat ene puntje, en dan lukt het vast volgende keer wel.

Net als voorgangers: Dressuur (en vooral controle) is altijd de basis. Of je nou dressuurt springt crosst of polo speelt.

Ik vind eerlijk gezegd ook een winstpunt in het B toch niet een extreem hoge eis Bloos

Succes!

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 10:52

Vroeger was in een B dressuurproef belangrijk dat je netjes op de letters reed, nu moet je paard nagevelijk lopen, letten ze op impuls enzo.
maar inderdaad ik ga gewoon vaker starten maar ik vind het altijd zo zonde van die 20,- euro als ik zonder winstpunt thuiskom.