Een aantal hoedjesvragen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Destinietje

Een aantal hoedjesvragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 19:46

Nou, even jullie advies!
Ik heb een nogal moeilijk hoofd geloof ik, en standaard hoedjes pas ik niet. Aangezien ik van de zomer Z hoop te gaan starten, wil ik een hoedje aan laten meten. Ik heb al gebeld naar L'hiver en daar vertelden ze me dat je vanaf 700E een hoedje hebt. Hierin zit ook katoen verwerkt, maar ze zouden wel net zo mooi glanzen dan de dure hoedjes.
Heeft er iemand ervaring met deze hoedjes?
Wat zijn de voor en nadelen van verschillende materialen (lang haar vilt, zijde, kort vilt, etc)
En waar kun je verder nog op letten?

Alvast bedankt!

frisiangirl

Re: Een aantal hoedjesvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:54

Wat voor maat heb jij? Ik heb namelijk nog een hoedje liggen, is wel gebruikt, maar daar is de prijs ook naar....

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 15:44

Sorry ik ben niet op zoek naar een 2e hands hoedje, dat is juist het omgekeerde van maatwerk. Ik investeer ook liever wat dan dat ik een hoop betaal voor iets wat ik niet zoek.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:54

Ik heb zo'n hoed van l'hiver van dat type (al is die van mij alweer 7 jaar oud inmiddels) en hij glimt echt prima. Je pikt op concours er zo uit wie een zelfde heeft. Ik neem altijd een spons met water mee in een diepvrieszakje, en maak vlak voor de proef (of mijn voorlezer doet dat tenminste) de hoed daar goed nat mee (in de haarrichting strijken) dan glimt ie echt als een spiegel.

Eens per jaar of twee jaar ga ik ermee naar Uden en dan maakt meneer de Winter hem weer helemaal mooi met stoom en stoomt de rand weer mooi in model.

Ik vind het een klap geld maar het is wel een investering waar je plezier van blijft houden.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 16:22

Ok! Super bedankt! Heb je een foto van jouw hoedje toevallig?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:42

ik krijg deze week mijn hoedje van l'hiver, op maat gemaakt, zijde op zijde met een zijde rand. prijskaartje 3000 euro maarrrr ik vind ze super!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:44

rockey schreef:
ik krijg deze week mijn hoedje van l'hiver, op maat gemaakt, zijde op zijde met een zijde rand. prijskaartje 3000 euro maarrrr ik vind ze super!

Jeeeej zo duur!?!?! Die van mij was toendertijd rond de 700 gulden, dat vond ik al een hoop geld, haha!

Helaas is die van mij van haarvilt en glimt ie dus niet. Ik wil er ook een van zijde en zowiezo een zwarte voor erbij. Heb nu blauw.

Ben wel heel benieuwd naar het resultaat. Maak je er een foto van?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:48

Zó dan hey, wat een geld joh!
Wat is het verschil dan met een ‘gewoon’, goedkoop hoedje als ik vragen mag? Zit er bescherming in voor het geval je valt ofzo? Of is het puur en alleen een kwestie van dat het mooi past op je hoofd en dat het mooi glimt?

Zelf ben ik de hoedjes helemaal zat en mag je gelukkig ook lekker met helm rijden dus ik rij in de Z2 tegenwoordig gewoon met een mooie helm. Bovendien vind ik het idee van de goede bescherming op je hoofd ook erg prettig (die van mij kan nogal eens wat onverwacht en maf uit de hoek komen…).

Ik ben de hoedjes zat omdat ze niet ademen en ik nogal ga zweten tijdens het rijden. Het zweet komt dan onder mijn hoedje vandaan en loopt in mijn ogen, alwaar mijn make up uitglijdt en het in mijn ogen gaat prikken…zo heb ik weleens half blind een proef moeten doorsturen….

Mijn hoofd is ook niet ideaal voor een standaard hoedje dus vandaar deze vraag uit pure interesse, persoonlijk zou ik dat bedrag namelijk écht niet voor een hoedje over hebben.
Heeft iemand toevallig een foto ervan (los en op het hoofd gedragen)? Ben wel benieuwd naar het verschil met een gewoon hoedje…

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 18:49

Imago01 schreef:
Zó dan hey, wat een geld joh!
Wat is het verschil dan met een ‘gewoon’, goedkoop hoedje als ik vragen mag? Zit er bescherming in voor het geval je valt ofzo? Of is het puur en alleen een kwestie van dat het mooi past op je hoofd en dat het mooi glimt?

Zelf ben ik de hoedjes helemaal zat en mag je gelukkig ook lekker met helm rijden dus ik rij in de Z2 tegenwoordig gewoon met een mooie helm. Bovendien vind ik het idee van de goede bescherming op je hoofd ook erg prettig (die van mij kan nogal eens wat onverwacht en maf uit de hoek komen…).

Ik ben de hoedjes zat omdat ze niet ademen en ik nogal ga zweten tijdens het rijden. Het zweet komt dan onder mijn hoedje vandaan en loopt in mijn ogen, alwaar mijn make up uitglijdt en het in mijn ogen gaat prikken…zo heb ik weleens half blind een proef moeten doorsturen….

Mijn hoofd is ook niet ideaal voor een standaard hoedje dus vandaar deze vraag uit pure interesse, persoonlijk zou ik dat bedrag namelijk écht niet voor een hoedje over hebben.
Heeft iemand toevallig een foto ervan (los en op het hoofd gedragen)? Ben wel benieuwd naar het verschil met een gewoon hoedje…

het verschil zit hem in het materiaal en deze zijn helemaal op maat gemaakt