wedstrijd of dressuur rijden met een koudbloed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirjam4

wedstrijd of dressuur rijden met een koudbloed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 19:27

Zijn er mensen die met een koudbloed wedstrijden rijden of hebben gereden? Of is dat echt voornamelijk voor rassen warmer in het bloed. Zo hoorde ik bijvoorbeeld laatst dat koudbloeden niet goed aan de teugel kunnen lopen omdat zij de kracht uit hun voorkant halen en niet uit hun achterkant.
Ik schaf binnenkort een koudbloed aan en vraag me af of ik regulier rijles kan nemen of dat dat niet handig is.

EmptyWords

Re: wedstrijd of dressuur rijden met een koudbloed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:06

Fjord Guusje is een goed voorbeeld...loopt zéér hoog (weet niet meer hoe hoog, maar de z voorbij gloof ik)
heb laatst een Shire gezien op i-net (Max) die loopt z-dressuur. Ze zullen er soms meer moeite mee hebben (hals etc) maar ze kunnen het best...wat mij betreft...hup, kom op met die koudbloedjes! laat eens zien waartoe ze in staat zijn!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:09

mmmelanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:17

Hooi!
Ik start ook met een koudbloed (fries) in het M2 en heb er eigenlijk zelden last van.
Als jou gewoon een net proefje neerzet en je doet wat er wordt gevraagd zullen 9 van de 10 juryleden er geen problemen meehebben!
Tuurlijk er blijven uitzonderingen, maar dat is toch altijd zo Clown

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:33

Ik heb wel eens een belg in de ring gehad. Helaas was de conditie van zowel het paard als de amazone niet zo goed. Ze haalden maar net de eindstreep van de 2e proef.
Was daardoor meer overleven dan dressuren maar op zich wel een leuke afwisseling.

Een kennis van mij rijdt een fries in het Z en ik denk dat de eindstreep daarmee nog niet gehaald is.
Hier in de regio rijdt iemand op een fjord in het Z2, ben zelf in het ZZlicht een fjord tegengekomen.

Het kan dus allemaal wel maar elk ras heeft wel bepaalde beperkingen, daar zul je mee moeten leven. Maar ondanks of dankzij die beperkingen is de sky the limit

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:46

Hier zijn meerdere topics over (geweest). Even de zoekfunctie gebruiken.