Stal schoenen welken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Stal schoenen welken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 08:26

Ik ben dus opzoek naar nieuwe stalschoenen.
Maar ik weet niet welken.
Nu heb ik werkschoenen met stallen neusen (Vanwegen een vriend alls autotechnicus die ik vaak help)
Maar ik kan hier niet makkelijk mee rennen.
En met mijn werk in een fokkerij moet ik vrij vaak met jonge paarden aan de hand hardlopen.
Daarom zoek ik sterke schoenen waarmee ik ook goed kan rennen.
Heeft iemand een idee?
Overgens vindt ik stallenneuzen wel prettig voor alls er een paard op me tenen gaat staan.
iemand eenig idee?
Gympen lijken me namelijk niet echt veilig

Kristel_82

Re: Stal schoenen welken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:00

Ik heb nog niet heel veel ervaring met paardrijden, dus of er speciale schoenen hiervoor bestaan weet ik niet... Maar zijn stevige wandelschoenen geen idee. Ze zijn gemaakt om lekker op te kunnen lopen, dus ze lopen een stu lekkerder dan schoenen met stalen neuzen. En (ligt er een beetje aan welke je koopt) ze zijn over het algemeen steviger dan sportschoenen. Als ik mijn tenen onder een paardenhoef zou willen steken, dan zou ik dat liever met mijn wandelschoenen doen, dan met mijn rubbere paardrijlaarzen.
Helaas voor mijn tenen heb ik bij op de manege altijd mijn rubbere laarzen en nooit mijn wandelschoenen Verdrietig Gelukkig lukt het me meestal wel met mijn tenen de hoef te ontwijken Bloos

Groetjes, Kristel

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:49

ik vind de ariats nog steeds het fijnste eigenlijk. de preformer pro (de blauwe dus) ze kosten wel wat maar ze zitten echt heerlijk!

Mendieny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:40

ik doe gwoon joppers. Misschien bergschoenen?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 18:49

marloezzke schreef:
ik vind de ariats nog steeds het fijnste eigenlijk. de preformer pro (de blauwe dus) ze kosten wel wat maar ze zitten echt heerlijk!

Ik heb ze van het weekeind aangehad en vond de zool wel fijn, maar wat vallan die smal zeg! Scheve mond Uiteindelijk mezelf maar ruim €100,- bespaard (moet mannenmaten aan) door gewoon de Heritage Paddock te kopen, misschien iets mindere kwaliteit leer en geen Cobalt zool, maar dan liever een schoen die lekker zit.

Overigens ben ik ook Ariat fan. De Terrain ATS is wel de echte stalschoen versie trouwens. Vond 'm persoonlijk niet zo fijn zitten, maar wie weet is het wat voor jouw Ramona. Als je minder geld kwijt wilt zijn dan raad ik je aan om een paar goede legerkisten (of Dr. Martens) te kopen, als die eenmaal ingelopen zijn wil je niet anders meer (tis dat die van mij formaat Titanic zijn, anders had ik die aan op stal).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:04

ik heb doodnormale weet zo 1 2 3 niet welk merk wel met een rits

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 19:05

Dioxide schreef:
marloezzke schreef:

Ik heb ze van het weekeind aangehad en vond de zool wel fijn, maar wat vallan die smal zeg! Scheve mond Uiteindelijk mezelf maar ruim €100,- bespaard (moet mannenmaten aan) door gewoon de Heritage Paddock te kopen, misschien iets mindere kwaliteit leer en geen Cobalt zool, maar dan liever een schoen die lekker zit.

Overigens ben ik ook Ariat fan. De Terrain ATS is wel de echte stalschoen versie trouwens. Vond 'm persoonlijk niet zo fijn zitten, maar wie weet is het wat voor jouw Ramona. Als je minder geld kwijt wilt zijn dan raad ik je aan om een paar goede legerkisten (of Dr. Martens) te kopen, als die eenmaal ingelopen zijn wil je niet anders meer (tis dat die van mij formaat Titanic zijn, anders had ik die aan op stal).

Ja maar legerkisten lijken me niet zo prettig hardlopen of valt dat mee?
En ik natuurlijk moeilijk rondjes door de winkel gaan rennen om het uit te proberen.
Ik zie het al voor me Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 26-05-08 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:06

Kisten of klompen Haha! ideaal..........

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:06

Als ze goed ingelopen zijn kan je er kilometers op rennen. Heb altijd kisten van pap gekregen (is nu gepensioneerd militair), kon er uuuuren mee lopen. Zeker in de kleine maten zijn ze best wel licht, alleen 46 is wel wat zwaarder Schijnheilig

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:09

ik heb heel lang als reservist in het leger gezeten, en geloof me......... eenmaal ingelopen zijn het de fijnste schoenen, ik reed er zelfs mee Lachen

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:10

Dat hoor ik wel vaker inderdaad, Kim Lachen Mijne passen niet in de beugels, hihi..

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 19:15

Ik rij western dus in de beugels moet met gemak gaan.
Maar mischien is dat inderdaad wel een idee.
Heb je ook nog eenig idee waar ik ze vandaan kan haalen.
In een groote maat.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:16

Legerdumps, 2e hands winkels, ex-militairen.. Lachen Welke maat heb je? Misschien heb ik mijn heule heule oude nog wel staan (lichtgewicht maat 42).

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 19:19

Smalle 42 met brede hielen anders krijg ik mij voet er niet meer uit.
(Had ik bij mijn oude paardrijlaarzen die moesten we kapot knippen)

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:24

Ik heb voor mijn opleiding (paardenhouderij) schoenen met stalen neus moeten aanschaffen, ik heb ze van een merk met een schildpad, weet de naam zo 1,2,3 niet.
maar het is deze schoen,
http://www.intergoods.nl/catalog/popup_ ... 8d6hj6n3a6

ik kan ermee rijden want hij past gewoon inde beugels, hij ziet er niet zo lomp uit. Vond alleen de zool een beetje hard als je er de hele dag op loopt dus heb er van die losse gelzooltjes in gedaan en nu zitten ze perfect Knipoog
Laatst bijgewerkt door Farouche op 26-05-08 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:24

Ik had ze trouwens gekocht bij de Welkoop voor ongeveer 100,-
en nu er gelzooltjes inzitten vind ik het ook geen probleem om ermee te rennen Knipoog
Laatst bijgewerkt door Farouche op 26-05-08 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 19:26

Farouche schreef:
Ik had ze trouwens gekocht bij de Welkoop voor ongeveer 100,-

En hoe hardloopt dat?
Zie je jezelf er all de marathon mee rennen?

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:32

Nou, qua conditie gaat het de marahton niet worden haha, maar ik heb wel een hele ochtend voor de dierenarts keuringen gelopen met allemaal pony's, dan moet je bij de buigproef ook de hele tijd rennen. Het is te doen Haha!

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:46

Ik heb ariats, ik ben er zeer tevreden over!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 20:22

Ik heb de protective jodphur van Mountain horse loopt lekker en heeft de stalen neus.