Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joonsel schreef:Ik vind het sowieso 'zielig' als je je paard op gaat lopen jagen. Je jaagt hem van je weg, terwijl hij jou moet zien als leider, iemand waarbij hij veilig is.
Echt zielig vind ik het niet, vind het gewoon niet kunnen en zou het niet doen met mijn paard.

jillie1994 schreef:Hier ben ik even benieuwd naar.
Vinden jullie het zielig dat je je pony even laat rennen door met de (longeer)zweep in de lucht klappert?
En dat je de pony dan niet raakt.
Ik zelf vind het zo zielig niet, zolang je de pony maar niet raakt en geen pijn doet.
Want dan zouden keuringen ook zielig zijn, daar worden ze ook helemaal opgefokt.
Ook kom ik het vaak op youtube tegen, en op bokt kom ik ook wel eens een stukje van een zweep te zien bij een rennende pony.
Wat is jullie mening hierover?
Sorry als er al zo'n topic is, kon het niet vinden
Henrieke schreef:Vind het juist beter dan dat ze hem de hele tijd slaan en de pony er niet eens op gereageerd. Dan is er óf al zoveel geslagen dat hij gewoon niet meer reageert, of dus "dood" voor de zweep (erg onhandig).

jillie1994 schreef:Wat vindt jij van keuringen dan?

Lab_iris schreef:mensen zeggen hier je doet je pony er geen pijn mee met een klappertje in de lucht ofzo.. maar je doet hem wel op andere manieren kwaad, wat nog erger kan zijn.
je maakt de pony als het ware bang voor jou zodat hy van je weg wilt rennen, omdat hij bang voor je is. dit kan ook nog eens verkeerd uitpakken in je pony`s gedrag, richting jou.
Daarom doe ik dat dus ook niet.brennie75 schreef:ook ik leer hier weer van, en jullie hebben een punt ik ga dan ook wat anders verzinnen om ze op te jagen bedankt hoor!
groetjes !
Joonsel schreef:brennie75 schreef:ook ik leer hier weer van, en jullie hebben een punt ik ga dan ook wat anders verzinnen om ze op te jagen bedankt hoor!
groetjes !
Je kunt dan imo beter longeren of wandelen.