Het toppunt was toch wel gisteren, en vandaar dit topic.
We waren gewoon aan het draven op het ruiterpad, geen kiezelondergrond, ik zag niks speciaals. Langs het ruiterpad was een metersbrede grasberm (met een gracht) en dan kwam het fietspad. Ik ben dus een paar keer gewoon door de gracht, op het fietspad belandt. Hij verrast je zo, dat je voordat je kan reageren al aan de andere kant zit ... Gelukkig kon ik het 1x toch voorkomen want er kwam net een fietser aan. Denk niet dat die dat geapprecieerd zou hebben als ik ineens het fietspad op vloog..
Wat kan je hieraan doen?
Voorkomen probeer ik, en als het mij niet lukt gewoon meteen terugsturen .. Maar dat is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan. Hij zet z'n nek vast (en hij heeft nogal een nek
) en ja, je zit gewoon op een blok beton ..Ik weet ook niet waarom ie het doet .. als er kiezels zijn begrijp ik dat, maar gisteren heeft hij het ook op paden gedaan waar ik echt niks speciaals zag en hij is gisteren ook gewoon vanop een zandpad het veld ingevlogen enzo (zal het kriebelgras onder z'n buik leuk vinden?
). Dus ja, soms heb ik er een verklaring voor (kiezels op de weg) maar soms ook niet ...Is dit een basisprobleem? Dat ie het dus doet om mij te testen en ik kost wat kost (zou niet altijd weten hoe) hem meteen moet terugsturen (of gewoon niet laten gaan natuurlijk)? Of zou daar nog een andere reden achter zitten? Hij is dominant en we hebben de nodige problemen al gehad (à la buiten gewoon stilstaan en geen stap meer verzetten) maar die zijn nu opgelost. Hij zal dit altijd wel gedaan hebben, maar het begint me nu pas op te vallen en toch wel een beetje te irriteren met momenten

Iemand ervaring mee? Of een idee wat ik kan doen?
). Kan het voelen zoveel als ik wil, maar als dat al gebeurt (hij is echt vliegensvlug) dan kan ik het nog niet voorkomen aangezien hij zich dan niks aantrekt van de hulpen, het is dan gewoon een blok beton ...